پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد|مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه ۳۵۴ هزار نفر از جمعیت استان  تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۲۴۱ هزار نفر از این تعداد بیمه رایگان هستند.

به گزارش ایلام‌رویداد، دکتر نورالدین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، از پوشش رایگان 68 درصدی جمعیت بیمه شده در استان خبر داد و گفت: سالانه 400 میلیارد تومان هزینه درمانی به مراکز طرف قرارداد در استان پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام  با بیان اینکه با بیان اینکه حال حاضر 10 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: 73 میلیارد تومان از ابتدای راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی پرداخت شده است.

وی جمعیت کنونی تحت پوشش بیمه سلامت در استان را 354 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 241 هزار نفر بیمه رایگان هستند.

رحیمی با بیان اینکه  5.8 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند، افزود: بیمه شدگان سال گذشته  2 میلیون 80 هزار بار به  این مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه پوشش رایگان 5 دهک اول جامعه از مهمترین خدمات ارائه شده بیمه سلامت به متقاضیان است، افزود: فرزندان مبتلا به بیماری‌های خاص و نادر کارکنان دولت به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رحیمی به دیگر خدمات اداره اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه ای اتباع بیگانه، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، ارتقای بسته های بیمه ای پایه جهت بیمه شدگان در صندوقهای مختلف، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ایجاد کمیته مجمع خیرین سلامت در استانها، ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور، خرید راهبردی خدمات سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و غیره از جمله این خدمات به بیمه شدگان است.

وی با اشاره به  طرح نسخه نویسی الکترونیکی افزود: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ایلام با تعامل و همکاری خوب سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان و موسسات طرف قرارداد به‌صورت صد درصدی در این استان محقق شده است و هم اکنون در حال اجراست.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: در این راستا سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نسخه الکترونیک در راستای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در این استان صادر شده است، که از شروع اجرای طرح تاکنون نزدیک به چهار میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است.

رحیمی افزود: این میزان نسخ الکترونیک در قالب 503 مؤسسه بالغ بر 81 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد بابت نسخه الکترونیکی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اجزای پرونده سلامت الکترونیک تحقق طرح نسخه نویسی الکترونیک است، یادآور شد: در حال حاضر 99/1 درصد نسخه ها به‌صورت الکترونیکی صادر می شود.

رحیمی اضافه کرد: یک درصد نسخ نیز به‌صورت کاغذی در مواقع قطعی سامانه و اینترنت صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان