پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تعاونی ها بعنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند.

به گزارش ایلام رویداد؛ نورالدین الیاسی در اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی‌های گردشگری ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستاییان غرب کشور که امروز یکم آبانماه ۱۴۰۳ در هتل زاگرس ایلام برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برگزاری اولین همایش تسهیل گری و آموزش تعاونی ها در کشور به میزبانی ایلام به عنوان یک نیاز برای توسعه گردشگری لازم بود.

وی به اثرات بخش تعاون در بحث گردشگری اشاره داشت و افزود: فعالیت اقتصادی از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تشکیل شده که اثرات بخش تعاون در حوزه گردشگری مثبت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تعاونی ها حد فاصل بین فعالیت های دولتی و اقتصادی هستند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری نقش موثر در انباشت سرمایه های مردم، تقویت بنیان های خانواده، استحکام مناطق مرزی دارند.

الیاسی ادامه داد: بخش تعاون به عنوان فعالیت مردم‌پایه از بخش های فراگیر در حوزه اقتصاد است.

وی با اشاره به ثبت ۱۶ تعاونی گردشگری در استان، تصریح کرد: از ۳ هزار و ۴۸۶ تعاونی ثبت شده، تعداد ۱۴۰ تعاونی در حوزه فرش و گلیم و تعداد ۵۰ تعاونی در حوزه صنایع دستی فعال یا در حال فعال شدن هستند و باید تلاش به سوی بهره وری از تعاونی ها به جهت پایداری در تقویت مقاصد گردشگری انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه کارگروه اشتغال در سال گذشته، گفت: استان ایلام موفق به کسب رتبه اول ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ و رتبه سوم کشور در سال ۱۴۰۳ با احتساب صحت سنجی، در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شد.

وی به ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در استان با قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و شناخته شدن استان به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا، تعاونی ها به عنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند.

شایان ذکر است اولین سمینار و کارگاه آموزشی تسهیل‌گری تعاونی‌های گردشگری استان های غرب کشور شامل کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان به‌میزبانی استان ایلام به مدت ۲ روز از اول تا دوم آبان‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در محل سالن همایش هتل زاگرس ایلام با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ادار کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان