پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام؛

خیرین و واقفان نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی دارند   

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۳۰ چاپ

ایلام رویداد |

ایلام_مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام بر نقش‌آفرینی واقفان و خیرین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه تاکید کرد.
به گزارش ایلام رویداد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی روز سه شنبه در همایش تجلیل از یاوران وقف به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های محوری اوقاف و امور خیریه، تقویت و حمایت از جامعه قرآنی  در سطح جامعه با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و شناسایی استعدادهای درخشان در این حوزه است.

وی افزود: سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می شود و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه به شمار می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۲۶ جلد سند مالکیت از ابتدای امسال تا کنون برای اماکن متبرکه و موقوفات استان صادر و همچنین ۵ جلد سند قدیمی اماکن متبرکه استان به سند تک برگی تبدیل و در طول ۵ سال گذشته ۱۵۰ موقوفه و مکان متبرکه استان دارای سند ثبتی شده‌ است.

وی با اشاره به نقش خیرین و واقفین در راستای وقف به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، ادامه داد: خیرین و فعالان قرآنی باید به ان اهتمام داشته باشند، بسط و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان خانواده ها و محلات است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری، ادامه داد: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران در سال جاری دایر شده که از محل اجرای نیات واقفان و  کمک های بقاع متبرکه و خیرین آشپزخانه مرکزی این اداره کل در محل قدمگاه  ابراهیم قتال برپا شده و روزانه ۱۵ هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از هم اکنون باید برای اربعین سال آینده تجهیزات و امکانات سرمایشی و خنک کننده برای زائران تدارک دیده شود و واقفان نیز در این زمینه ورود کنند تا کاستی های سرمایشی اربعین امسال برای سال آینده مرتفع شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان