پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام؛

پذیرفته شدگان کنکور وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند   

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۲ چاپ

ایلام رویداد |

ایلام_معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام گفت: دانشجویان مشمول بعد از قبولی در دانشگاه باید با ورود به سایت مربوطه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.
به گزارش ایلام رویداد به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ جعفر فیضی در خصوص نحوه درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی اظهار داشت: تمام افرادی که در کنکور  قبول شده اند می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی از طریق سامانه سخا یا نرم افزار پلیس من ثبت کنند، این درخواست بررسی شده و در نهایت به صورت خودکار و سامانه‌ای از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

وی افزود: افرادی که امسال دیپلم گرفته اند تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ فرصت دارند که تحصیل و در کنکور شرکت کنند، اما کسانی که در سال ۱۴۰۰ دیپلم گرفته و امسال هم در کنکور قبول نشده اند باید خدمت سربازی خود را تعیین و تکلیف کنند.
 
معاون وظیفه عمومی انتظامی ایلام در مورد مشمولانی که اقدام به اخذ مدرک دیپلم کرده و قصد ادامه تحصیل ندارند نیز بیان کرد: سن اعزام به سربازی ۱۸ سالگی است، بنابراین کسانی که قصد ادامه تحصیل ندارند باید ظرف حداکثر ۱۲ ماه پس از دریافت دیپلم برگه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کنند در غیر این صورت وارد غیبت می‌شوند.
 
سرهنگ فیضی در خصوص افراد مشمولی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند نیز عنوان کرد: حداقل مدرک این افراد باید کارشناسی، کارشناسی ارشد باشد و مدارک افراد به تایید وزارت علوم و سازمان نظام وظیفه برسد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان