پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |

ایلام_کارگاه  آموزشی خود مراقبتی به همت واحد امور بانوان و با حضور خانم دکتر جواهری (از مرکز بهداشت استان ایلام ) روز گذشته چهارشنبه به مدت ۲ ساعت در اداره کل تبلیغات اسلامی  برگزار شد.
به گزارش ایلام رویداد؛ یکی از کارشناسان مرکز بهداشت ایلام به عنوان مدرس این کارگاه گفت: ترویج، اشاعه و نهادینه سازی این فرهنگ موجب بهبود و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه می شود.

کبری جواهری افزود: خود مراقبتی برای سالم زیستن، سالم ماندن و ارتقای سلامت در جامعه امری مهم است و  کارگاه آموزشی نقش مهم و موثری را در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی افراد برای داشتن زندگی سرشار از شور، نشاط، سلامت و آرامش؛ ایفا می کنند.

وی ترویج فرهنگ خود مراقبتی در میان اقشار مختلف جامعه را بسیار مهم، موثر و پراهمیت خواند و اظهار کرد: باید با ارائه آموزش و اطلاعات صحیح در ارتقای سطح آگاهی ها و بهبود شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه؛ نقش انکارناپذیری دارند.

جواهری با اشاره به بیماری های قلبی عروقی و سرطان بعنوان شایعترین علت مرگ و میر؛ اظهار کرد: با تمرکز بر تغذیه سالم، مقوی و مغذی، رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش، پرهیز از استعمال مواد دخانی و انجام اقدامات اولیه خود مراقبتی؛ از بروز بیماری ها پیشگیری کرد و زندگی سرشار از سلامت، آرامش و تندرستی را تجربه کرد.

در ادامه ی این کارگاه آموزشی، ضمن آموزش نقش سبک زندگی سالم در خودمراقبتی به سؤالات کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، از سوی مدرس کارگاه پاسخ داده شد.

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع سلامت روان ویژه کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام

کارگاه آموزشی با موضوع سلامت روان ویژه کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام با حضور حجه الاسلام والمسلمین آقای حسینی رئیس این اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان در اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام برگزار شد.

در این کارگاه آشنایی با ویژگی های سلامت روان و تطابق آن با ویژگی های شخصی و تلاش در برقراری ارتباط سالم والدین با فرزندان و ارتباط با دیگران و محیط، شخصیت سالم و شاخص های آن توسط استاد حسینی ارائه داده شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان