پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام خبر داد؛

مصالحه ۸۰ درصدی پرونده ها ی ارجاعی به کلانتری های ایلام 

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۵ چاپ

ایلام رویداد |معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی ۸ هزار و ۴۶ پرونده بوده است، گفت: از این تعداد ۸۰ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است.

 به گزارش ایلام رویداد به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار داشت: تعداد پرونده‌های ورودی به کلانتری‌های استان در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۲ پرونده بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۴۶ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی ارجاع داده شده است که با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان تعداد ۶ هزار و ۳۳۲ پرونده معادل ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه شده است.
 
وی با بیان اینکه پیشگیری از جرائم از اولویت‌های پلیس است، افزود: حضور مشاوران و ارائه کارگاه‌های آموزشی در مدارس، مساجد و اصناف به حل مشکلات و افزایش آگاهی آنان در رابطه با مسائل اخلاقی، کنترل خشم و ارائه هشدار‌های انتظامی کمک بسیاری خواهد کرد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام مطرح کرد: رسیدگی به جزئیات پرونده‎ها در کلانتری‌ها صورت می‌گیرد که با بهره گیری از مشاور و مددکار اجتماعی ارجاع پرونده به سایر دوایر کلانتری و دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد و در کنار آن از وقوع بسیاری از جرائم نیز پیشگیری می‌شود.
 
وی یادآور شد: مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان در موضوعات خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری و سایر موضوعات مبتلا به جامعه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان می‌باشد.
 
سرهنگ یاسمی به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش، اشاره کرد و گفت: همشهریان ایلامی می‌تواند با تماس با شماره ۰۹۶۵۸۰ از خدمات مشاوره تلفنی این مرکز نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان