پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل گمرکات ایلام خبر داد؛

رشد ۸۹ درصدی صادرات کالا در مرز مهران

۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ۱۰:۲۷ چاپ

ایلام رویداد | مدیرکل گمرکات استان ایلام از رشد ۸۹ درصدی صادرات کالا در مرز مهران خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛ روح الله غلامی در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون رشد صادرات در مرز مهران بسیار قابل توجه بوده است و سال گذشته گمرک مهران در بین گمرک‌های هم مرز به عراق، اول شده است.

وی افزود: امسال یک میلیون و ۹۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده که از لحاظ وزنی ۸۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۷۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود امسال رکورد صادرات کالا از مرز مهران شکسته شود و عمده کالاهای صادراتی فلزات، پلاستیک، میوه و تره بار، محصولات پتروشیمی، کاشی و سرامیک است.

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۸۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می‌شود و روند صادرات در مرز قابل قبول است.

غلامی عنوان کرد: فضای گمرک استان با توجه روند افزایشی صادرات کالا باید گسترش یابد، و این مهم نیازمند همکاری اداره کل راهداری استان است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۷۳۰ دستگاه کامیون حامل موکب طی ایام اربعین از مرز مهران به عراق عبور دادیم.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به اینکه وزارت کشور از مجموعه گمرک استان طی ایام اربعین تقدیر کرده است، افزود: اربعین امسال، خدمات خوبی توسط گمرک در مرز مهران به زائران ارائه شده است.

غلامی بیان کرد: گمرک استان در وضعیت خوبی به سر می‌برد، بازارچه هلالی در حال فعالیت است و بر روی راه اندازی بازارچه چیلات کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان