پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل راهداری:

جابجایی مسافر در ایلام 71درصد افزایش یافت

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۹:۰۱ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: میزان جابجایی مسافر از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان 71 درصد افزایش داشته است.

 

سید زاهدین چشمه خاور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایلام رویداد با اشاره به آمار سفر و مسافر بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا استان به سایر نقاط کشور در بازه زمانی یاد شده (هفت ماهه سالجاری) یادآور شد: از اول فروردین ماه تا کنون یک میلیون و260 هزار و 407 مسافر با یکصد و 9هزار و 975 سفر جاجا شده‌اند.

وی تاکید کرد: این‌ میزان جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 71درصد و تعداد سفر نیز 27 درصد افزایش داشته است.

وی به تردد وسایل نقلیه هم اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی یاد شده، تردد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بین استانی ایلام 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است.

چشمه خاور بیان کرد: طی این مدت ( ابتدای فروردین تا پایان مهرماه ) 28میلیون و 340 هزار و 756 وسیله نقلیه در جاده های استان تردد کرده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت سه میلیون و700هزار و 692 وسیله نقلیه سنگین در محورهای ارتباطی استان ایلام تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: بیشترین میزان تردد در این مدت در محورهای ایلام - چوار با یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۶۳۵ تردد و محور ایوان - اسلام آباد با یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۴۱ بوده است.

وی از شناسایی نقاط حادثه خیز استان با همکاری پلیس راه استان ایلام در سال جاری خبر داد و یادآور شد: تمام تلاش این اداره کل این است که با اقدامات ایمنی زودبازده این نقاط را ایمن سازی کنیم.

به گزارش ایلام رویداد، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ 

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان