پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی ایلام؛

چرای دام در مراتع مدیریت می شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۵ چاپ

ایلام رویداد | معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه چرای دام در مراتع مدیریت می شود، گفت: مهمترین موضوع در رابطه با مدیریت چرا جلوگیری از چرای زودرس و کنترل ورود و خروج دام به مراتع قشلاقی می باشد.

به گزارش ایلام رویداد؛ غلامرضا فتحی با اشاره به برنامه ریزی برای مدیریت کوچ پائیزه مراتع استان اظهار داشت: مراتع از سرمایه های بزرگ ملی و نعمات الهی است و حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از آن وظیفه همگانی است.

وی افزود: هرساله با شروع فصل بهره برداری از مراتع قشلاقی و به منظور کنترل دام های عشایر بومی و غیر بومی، جلوگیری از چرای زودرس و همچنین رعایت مفاد مندرج در پروانه چرا، پروژه مدیریت چرای دام با همکاری یگان حفاظت و برقراری گشت های ثابت و سیار در سطح مراتع استان به اجرا در می آید.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: گسترش فرهنگ حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی در جامعه با جلب مشارکت حداکثری مردم، موجب حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های منابع طبیعی خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در رابطه با مدیریت چرا جلوگیری از چرای زودرس و کنترل ورود و خروج دام به مراتع قشلاقی می باشد.

فتحی خاطرنشان کرد: تاریخ ورود دام به مراتع قشلاقی استان از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تعیین شده و اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.وی تأکید کرد: چرای بی رویه و قبل از موعد مقرر باعث کاهش جمعیت گونه های خوشخوراک و سیر قهقرائی مراتع می گردد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان