پایگاه خبری ایلام رویداد

استاندار ایلام در نشست شورای فنی استان:

به ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد مسکونی واحدهای آموزشی و خدماتی باید ایجاد شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۵:۵۹ چاپ

ایلام رویداد |

‍به گزارش ایلام رویداد؛ دکتر حسن بهرام نیا روز ‌دوشنبه ۱۶ آبان در نشست شورای فنی استان گفت: واحد های آموزشی و خدماتی نظیر مدرسه، کاربری های تجاری، مسجد به ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: قبل از تکمیل مجتمع های مسکونی بیش از ۲۰۰ واحدی در هر منطقه، باید جاده دسترسی هم ایجاد و دستگاه های خدمات رسان نظیر آبفا، شرکت توزیع نیروی برق، مخابرات و اداره گاز خدمت دهند.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: میزان پیشرفت مصوبات این نشست در نشست بعدی باید ارایه شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه عدم رعایت استانداردها از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست، گفت: مصالح بکار رفته در تمامی پروژه باید دارای استاندارد لازم باشد و در ساخت و سازها رعایت ملاحضات فنی نیز ضرورت دارد.

دکتر بهرام نیا با قدردانی از مدیریت نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه استان به دلیل دغدغه مندی و نظارت دقیق بر پروژه ها، افزود: این دغدغه مندی و جدیت در نظارت بسیار قابل تقدیر است.

وی در ادامه مهم ترین الزام در ساخت و ساز ها را رعایت استاندارد های لازم در تمامی پروژه ذکر کرد و گفت: ملاک کار ما در راهسازی رعایت دستورالعمل ها، آیین نامه های ابلاغی و رعایت استاندارد ها است که باید همواره مدنظر باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در پروژه های مسکن ملی باید زمینی برای فضای سبز دیده شود، گفت: نهادینه شدن موضوع استاندارد بعنوان یک فرهنگ در جامعه بسیار ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر ایلام و دیگر شهرهای استان، گفت: وجود این نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها پذیرفتنی نیست و در این راستا دستگاه های متولی ورود کنند و نظارت دقیق داشته باشند.

گفتنی است بررسی گزارش کارگروه نظارت شورای فنی استان از وضعیت ساخت و ساز های نهضت ملی مسکن در شهر ایلام، گزارش اداره استاندارد در خصوص بلوک های پلی استایرن سقفی مصرفی در پروژه نهضت ملی مسکن و ساخت و سازهای بخش خصوص و بررسی گزارش کارگروه نظارت شورای فنی استان بر پروژه های عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایانه مرزی مهران، تعمیرات ابنیه فنی پل کنجانچم - پل صلواتی- احداث سایبان پارکینگ برکت در پایانه مرزی مهران- احداث سایبان های پاسگاه بهرام آباد- احداث سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی مهران از جمله دستور کار های ششمین نشست شورای فنی استان بود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان