پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |اولین جلسه کارگروه استانی مدیریت جامع حوزه های آبخیز به ریاست استاندار و اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد..

به گزارش ایلام رویداد به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام کارگروه استانی مدیریت حوزه های آبخیز با هدف هماهنگی بین دستگاه های استانی در راستای تدوین برنامه های راهبردی به تفکیک حوزه های آبخیز و تصویب برنامه های راهبردی حوزه های آبخیز ابلاغ و به دستگاه های ذیربط در استان ها به دستور وزیر کشور و به ریاست استاندار تشکیل شده است.
مهندس پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص وضعیت حوزه های آبخیز استان و فعالیت های انجام شده در سنوات گذشته و سالجاری و همچنین جانمایی مکان هایی برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان توضیحاتی ارائه نمود و خواستار تأمین اعتبار لازم با توجه به اهمیت و ارزش آبخیزداری شد.
ایشان با بیان اینکه برای مواجه نشدن با بحران در هر مسئله‌ای، آسیب‌شناسی و شناسایی مسائل، قبل از تشدید مؤثر و راهگشاست گفت: بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان، فرونشست زمین و خشکسالی حوادثی هستند که همیشه در کشور اتفاق افتاده و در حال وقوع هستند و اگر این واقعیت را مهم ندانیم و اقدامات پیشگیرانه را در حوزه کنترل و مدیریت بلایای طبیعی اعمال نکنیم، هر ساله باید بیشتر منابع مالی کشور را برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی هزینه کنیم.
در ادامه نیز استاندار ایلام ضمن عرض تشکر از برگزاری این کارگروه گفت: یکی از ضروریات جامعه بشری توجه به بحث آبخیزداری است.
ایشان افزود: شرایط کشور به لحاظ منابع و مصارف کمی و کیفی آب، فرسایش و آلودگی خاک، افت شدید تراز آب‌های زیرزمینی، توسعه پدیده فرونشست زمین، توسعه ریزگردها و آلودگی هوا بسیار بحرانی است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان