پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |با توجه به اینکه تعلیم و تربیت همیشه زیر شاخه آموزش و پرورش بوده با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت مهدهای کودک و پیش دبستانی های بهزیستی  تحت نظارت  آموزش و پرورش قرار گرفت. در پی اعلام این دستور رهبری از سوی صدا و سیما، تمامی اذهان به سمتی رفت که احتمال دارد مربیان، مدیران مهد و پیش دبستانی جذب آموزش وپروش شوند.

زیرا با تجربه ای که این مربیان و مدیران طی سال ها به دست آورده بودند و حداقل از سابقه دوساله سرباز معلمان هم بیشتر بود و در دوره های تخصصی ضمن خدمت سازمان بهزیستی هم شرکت کرده بودند تفکر استخدام این مربیان در آموزش و پرورش قوت گرفت. اما به محض اعلام این خبر ابتدا سازمان بهزیستی سریعاً از پذیرش این مدیران و مربیان شانه خالی کرد و از طرفی آموزش و پرورش باید مصوبه ای تصویب می کرد که نه سیخ بسوزد نه کباب.
در این میان، مدیران ومربیان مهد و پیش دبستانی سر در گم بین بهزیستی و آموزش و پرورش  در رفت آمد بودند زیرا از نظر شغلی و اعتبار، زحمات و درآمدشان در معرض خطر قرار گرفت و هر دو سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش آنها را به یکدیگر پاس می داد.
قابل توجه اینکه تعدادی از این افراد مدیر و مربی سرپرست خانواده هستند و منبع درآمد و امرار معاش خود و فرزندانشان از این راه است.  
این مدیران ومربیان هر تلاشی را انجام دادند که مشکلشان حل شود و به تعدادی از مسئولین حتی نماینده های محترم مردم در مجلس هم مراجعه نمودند وحتی نامه کتبی ارسال داشتند. که به ثمر نرسیده .در عین حال بعد از اینهمه مدت حدود ۳ سال ، متاسفانه هنوز سازو کار خاص اجرایی برای این عزیزان در نظر گرفته نشده الی یک مصوبه که هنوز اجرایی نشده .با توجه به اینکه خود مصوبه نیز اشکال دارد.

جناب وزیر آموزش و پروش
بیکاری و سردرگمی  این عزیزان  یعنی هزاران مدیر و مربی مهد وپیش دبستانی تحت نظارت بهزیستی از یک سو، جای خود ،
اما از سویی زمانی که مهدهای روستایی و حاشیه شهر ها تحت نظارت بهزیستی بودند جهت خدمت بهتر و جذب تمامی اقشار یارانه ای به این مدیران و مربیان پرداخت میشد،
و برای کودکان کم درآمد و معلول و ضعیف و نیز برای هر فرد مبلغی به عنوان غذای گرم پرداخت میشد که این کودکان تغذیه مناسب داشته باشند که هم اکنون طی این ۳سال گذشته  مشخص نیست این مبالغ کجا رفته و چه شده .
و کلا کودکان زیادی از آمادگی قبل از دبستان محروم شده اند.که تبعات آن نیز در کم سوادی و بیسوادی کودکان پایه اول تا پنجم کاملا مشهود است.و از طرفی ویروس منحوس کرونا هم مزید بر علت شد .الهذا ازشما وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران ، دلسوز مردم تقاضای پیگیری  وساماندهی شرایط مدیران و مربیان مهد و پیش دبستانی که تحت نظارت بهزیستی بودند را خواستاریم و چاره سازی اساسی برای بودجه های از دست رفته و شغل هزارا ن مدیر و مربی کشور اندیشیده شود .وحداقل در آموزش و پروش جذب شوند .چرا که حتما شرایطی به مراتب بهتر از سرباز معلمان و افرادی خدماتیِ کم سواد و سیکل آموزش و پرورش دارند که در دوره قبل ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی برای تدریس جذب آموزش و پرورش شدند .

از طرف:
جمعی از مدیران و مربیان مهد وپیش دبستانی تحت حمایت گذشته بهزیستی کشور با مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا

انتهای پیام/

نویسنده:
محسن بازرگان
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان