پایگاه خبری ایلام رویداد

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام؛

تولید پایدار در سایه بازرسی فنی کارآمد است  

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۲۲:۲۵ چاپ

ایلام رویداد |رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه تولید پایدار در سایه بازرسی فنی کارآمد محقق می شود،گفت: بازرسی فنی با انجام پایش های هدفمند تجهیزات و تأسیسات پالایشگاه مسیر تولید پایدار و مستمر را هموار می کند.

به گزارش ایلام رویداد؛ بهزاد پرچم پور اظهار داشت: در نیمه نخست امسال بازرسی فنی در قالب ۸ هزارو ۷۹ نفر ساعت در بخش های مختلف اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی افزود: از ۶۴ تجهیز ثابت در ۲۰۱ مرتبه بازرسی فنی بعمل آمد و درخواست های تعمیراتی لازم صادر و همچنین از بدنه ۸۷ تجهیز ثابت ضخامت سنجی انجام که در نتیجه این بازرسی ها نقاط حساس شناسایی و درخواست تعویض ۹ نازل صادر و برخی نقاط دیگر مورد پایش ضخامت قرار گرفتند.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام از ضخامت سنجی ۴ هزارو ۲۶۳ نقطه از خطوط لوله کشی در سطح این واحد صنعتی خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۳۲ مورد هیدروتست تحت نظر بازرسی فنی انجام شده و از ۱۲۶ مورد ادوات بالابری و کمک بالابری بازرسی به عمل آمد و برای آنها گواهینامه صادر شد.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای یکهزارو ۸۰۷ اینچ فیتاپ، جوشکاری ۳۰۶ اینچ تنش زایی، انجام ۷۷۲ اینچ رادیوگرافی و تفسیر فیلم و ۵۰۵ اینچ آزمون مایع نافذ از دیگر فعالیت های بازرسی فنی در تعمیرات اساسی امسال بوده است.

پرچم پور به سایر اقدامات بازرسی فنی در تعمیرات اساسی در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در قالب ۷۴ درخواست بازرسی کالا از ۷هزارو ۷۶ عدد اجناس بازرسی فنی بعمل آمد و فعالیت های بازرسی مرتبط با ۸ پروژه ساخت تجهیزات در این مدت پیگیری شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۰۴ مورد بازرسی تست و کالیبراسیون PSV انجام و از ۴۰۹ مورد تجهیزات برقی و ۷۱۰ مورد تجهیزات ابزار دقیق بازرسی بعمل آمد، اظهار داشت: در حوزه خوردگی ۱۸ عدد کوپن تعویض و مورد ارزیابی قرار گرفت و ۴۷ مورد بازرسی رنگ انجام و همچنین ۲۰ مورد بازرسی از سامانه کاتدی انجام شد.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در بازرسی ابزار دقیق از ۵۷۳ سویچ، ۱۱۵ ترموول و ۲۲ تابلوی کنترلی بازرسی شد، ادامه داد: در بازرسی برق از ۸۸ الکتروموتور ۳۸ ترانسفورماتور، ۱۸ یو پی اس، ۲۴ تابلو برق و ۲۴۱ تجهیز برقی دیگر بازرسی بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از سیستم های کنترلی، نظارتی، ایمنی و سلامت تجهیزات، راه برای تولید مستمر و پایدار هموار می‌شود، تصریح کرد: بازرسی فنی به عنوان چشم بیدار پالایشگاه با اعمال بازرسی در مراحل خرید تجهیزات و قطعات و در زمان نصب با انجام تست های عملکردی، حضوری فعال دارد و به همین سبب احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد به حداقل می رسد.

پرچم پور خاطر نشان کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی، متخصصان بازرسی فنی با استفاده از روش های استاندارد و تستهای فنی،امکان استفاده از کالاهای داخلی را در اولویت قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین فعالیت های حوزه مدیریت بازرسی فنی در این مدت اجرای اقدامات ترکیبی برای مقابله با ترک خوردگی هیدروژنی در ورق های فولاد کربنی تجهیزات است،گفت: پروژه پژوهشی برای فرمولاسیون و ساخت پوشش های آلی مقاوم در برابر محیط ترش پیشنهاد شد که با اجرای این پروژه مشکلات ترک خوردگی هیدروژنی در ورق های فولاد کنترل می شود. 

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان