پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون اقتصادی استاندار در جلسه شورای اشتغال استان؛

نیروهای بومی جویای کار در صنعت نفت و گاز آموزش داده شوند

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۱:۵۴ چاپ

ایلام رویداد |معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: نیروهای جوان بومی و جویای کار که مهارت و تخصص کافی در صنعت ندارند آموزش داده می شوند.

 به گزارش ایلام رویداد ،«شهریار عباسی »روز دوشنبه در جلسه ی شورای اشتغال با اشاره به بکارگیری نیروهای متخصص بومی در صنایع حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اظهار داشت:با پیگیری‌های بعمل آمده تفاهم نامه فی ما بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت و آموزش نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت ها در استان ایلام شده و به زودی ۵۰۰ نفر نیروی بومی از آموزش های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا از ظرفیت نیروی متخصص بومی در حوزه ی نفت و گاز و پتروشیمی در استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مصوبات وزیران از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت بوده و دستگاه های اجرایی باید به آن توجه کنند افزود:هیات وزیران مصوبه یی(در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۳) تحت عنوان تقویت کسب و کارو ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی مصوب کردند که دستگاههای اجرایی مرتبط آن را پیگیری و از ظرفیت آن استفاده کنند.
وی گفت: جهاد کشاورزی، صمت،نفت، نیرو،تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان ،آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و فرمانداران شهرستان های سطح استان ،دستگاه های مرتبط این مصوبه می باشند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت:در تبصره ذیل ماده ی ۳ این مصوبه به شورای برنامه ریزی اختیار داده شده تا به میزان ۲ درصد از ۱۰ درصد کمک های فنی،اعتباری در اختیار استانداران را در راستای ایجاد زیرساخت لازم برای اشتغال مناطق مرزی هزینه کند.

انتهای پیام/

 

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان