پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب که معمولاً با هدف جلوگیری از تخریب ناشی از سیل، افزایش پوشش گیاهی، بهبود کیفیت خاک و افزایش آب زیرزمینی دنبال می شود، چند سالی است که مورد توجه مسئولین اجرایی در کشور قرار گرفته است. طرحهای پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی از جمله اقدامات مؤثر و قابل تقدیری است که می تواند موجبات بهبود درآمد و اشتغال آبخیزنشینان را نیز فراهم سازد.

به گزارش ایلام رویداد؛ مهندس پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی استان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان بدره ضمن اشاره به تکالیف قانونی مرتبط با تهیه و اجرای طرح های آبخیزداری گفت: در برنامه ششم توسعه دولت مردمی، اجرای طرح های آبخیزداری به عنوان یک مطالبه اجتماعی در کلیه شهرستان ها الزامی است.
وی  افزود: شهرستان بدره با وسعتی بالغ بر 56 هزار هکتار به لحاظ ساختار زمین شناسی و توپوگرافی موجود دارای 4 حوزه آبخیز می باشد که از سرشاخه های سد سیمره محسوب می شود

پیرزادیان گفت: خوشبختانه در کلیه حوزه های مذکور مطالعات تفصیلی انجام شده و در سنوات گذشته اعتبارات آبخیزداری اجرا شده ولی کافی نیست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: آب و خاک دو فاکتور حیاتی زیست کره برای ادامه حیات انسان می باشند با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ده تن فرسایش خاک در هکتار وجود دارد و از طرفی برای تشکیل یک سانتی متر خاک بیش از 300 سال زمان نیاز است لذا اجرای عملیات آبخیزداری به لحاظ کنترل سیلاب، حفاظت خاک، تقویت سفره های زیرزمینی و بالا بردن عمر مفید سدها ضروری می باشد.
انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان