پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دانشگاه ایلام با هدف توسعه فعالیتهای مشترک فرهنگی منعقد شد.

به گزارش ایلام رویداد؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در نشست پیش از امضای این تفاهم نامه، گفت: هدف توسعه فرهنگ مطالعه بصیرت زایی و معرفت افزایی است و کتابخانه های عمومی برای نیل به این اهداف برنامه های متنوعی پیگیری و انجام می دهند.

سمیه حیدری افزود: بهره گیری از ظرفیت اساتید و چهره های مقبول فرهنگی هنری برای جلب توجه عمومی به سوی کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه، الهام بخش است و دانشگاه ظرفیت زیادی در این زمینه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیاری از کتابخانه های عمومی سطح شهر ایلام برای نسل مختلف سابقه و ذهنیت شیرینی دارند و این سرمایه معنوی بزرگی است که قصد داریم در ایجاد تغییرات و نوسازی این مراکز به المانهای تاریخی و فرهنگی آنها توجه می شود.

مطالعه عمومی زمینه دانش افزایی و بینش درونی انسانها را فراهم می کند

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: مطالعه عمومی زمینه دانش افزایی و بینش درونی انسانها را فراهم می کند بنابراین باید بستر مناسب آنها در جامعه فراهم شود.

طاهر علی محمدی، افزود: فضای مجازی بخشی از نسل جوان امروز جامعه ما را حدودی از کتاب و مطالعه بیگانه کرده است و این آسیبی بزرگ است که با باید در مراکز پژوهشی و دانشگاه علت یابی آن صورت گیرد و راهکارهای عملیاتی برای مواجهه صحیح با آن اندیشده شود.

وی اظهار داشت: نسل امروز زبان و منطق خاص خود را دارد که برآمده از آموزش و آگاهی عمومی آنها است و شناخت افکار و منش اخلاقی این نسل، زمینه ایجاد رابط دوسویه را فراهم می کند.

رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: ارتباط بین دانشگاه و کتابخانه های عمومب جهت بهره مندی از ظرفیتهای طرفین برای پیشبرد اهداف سازمانی آنها ضرورت دارد و دانشگاه ایلام در این زمینه آمادگی لازم در این زمینه دارد.

گفتنی است؛ در این نشست از سوی طرفین پیشنهاد گردید اردو های علمی برای اعضای کتابخانه های عمومی جهت بازدید از ظرفیتها و امکانات دانشگاه ایلام برگزار گردد همچنین مقرر گردید لیست کتب پرمخاطب کودک و نوجوان توسط اداره کتابخانه های عمومی تهیه گردد تا جهت خرید آنها توسط دانشگاه و اهدای رایگان به اعضاء اقدام گردد.

همچنین پیشنهاد شد کارگروه پژوهشی مشترک بین دانشگاه و کتابخانه های عمومی جهت بررسی وضعیت مطالعه عمومی در سطح استان و همچنین راهکارهای افزایش سرانه مطالعه ایجاد کردد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان