پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ۷۶ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه هستند یعنی هیچگونه حق بیمه‌ای از آنها دریافت نمی‌ شود و ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد درمان سرپایی این افراد در بخش دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

به گزارش ایلام رویداد؛دکتر نورالدین رحیمی اظهار کرد: در استان ایلام۳۶۷  هزار  نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیشترین افراد تحت حمایت روستاییان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: ۷۶ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه هستند یعنی هیچگونه حق بیمه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود و ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد درمان سرپایی این افراد در بخش دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: هزینه بیمه کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، ساکنان حاشه شهرها، زندانیان و خانواده‌های آنان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد مجهول‌الهویه در صورت تایید مراجع درمانی، اتباع عراقی ساکن ایلام پرداخت می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان ایلام دو ماه زودتر از کل کشور در ایلام به طور کامل انجام شد، ادامه داد: در نتیجه این عملکرد شفافیت مالی کامل وجود دارد و رسیدگی آنلاین وجود دارد و پرداخت مطالبات هم به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام تصدی‌ها را  به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و ۲۴ دفتر پیشخوان این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: تمام افرادی که دچار ناباروری هستند به بیمه سلامت مراجعه می‌کنند و نشان‌دار می‌شوند و داروهای ناباروری را با تخفیفات ویژه دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و در صورت ارائه اسناد مراجعه به بخش خصوصی طبق تعرفه از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی معلولان در بخش خصوصی بسیار بالاست و در بخش دولتی نیز این خدمات یا کم ارائه می‌شود یا با درخواست‌های بالا و در نتیجه ازدحام مواجه هستند که برای کمک به این افراد ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که در تاریخ بیمه بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: ۲۷ بیماری صعب‌العلاج در جامعه رایج است که سامانه‌ای راه‌اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فقط نشان‌دار کردن بیماران را بر عهده دارد و وقتی این بیماران ویزیت می‌شوند  از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ویزیت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی گفت: این بیماران بعد از عمل جراحی وقتی که اسناد را ارائه کنند، بعد از بررسی در کارگروه در سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت می‌شود که این مبلغ علاوه بر بیمه پایه و تکمیلی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: ۱۰۱ بیماری نادر و مزمن جسمی و روانی داریم که هزینه بردار هستند که این بیماران اگر اسناد خود را ارائه کنند تا ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد.

رحیمی از خانواده‌های این بیماران خواست که مدارک خود را که مربوط به امسال است رابیمه سلامت استان ارائه کنند و از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان