پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام؛

کمک ۵۶ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در استان ایلام

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۱:۵۷ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل نوسازی مدارس ایلام کفت: سال گذشته و در بیست و سوم جشنواره خیرین مدرسه ساز، خیرین مبلغ ۵۶ میلیارد تومان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛  جلال حمره روز چهارشنبه در بیست و چهارمین  جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت: این حشنواره  با حضور خیرین، همکاران فرهنگی و مسوولان استانی برگزار که امیدواریم مبلغ قابل توجهی برای احداث و تکمیل فضاهای اموزشی استان کمک شود.

وی افزود: طی دو سه سالی به سبب شیوع کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار و در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز مبلغ ۵۶ مبلیارد تومان کمک شد.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام گفت: کمک های جمع اوری شده صرف احداث، تعمیر و بازسازی مدرسه سطح استان می شود.

حمره در ادامه به طرح جمع اوری مدارس کانکسی در طرح قالب طرح شهید پناهی خبر داد و ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۵ مدرسه با جمعیت بالای ده دانش اموز شناسایی شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر کار احداث ۶ مدرسه اغاز و در مرحله ساخت و ساز می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام گفت: برای احداث هر یک این مدارس مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

احداث ۳۵٠ فضای اموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز در ایلام

وی بیان داشت: در ایلام بخشی مهمی از ساخت و ساز دو دهه گذشته انجام و در این راستا تاکنون ۳۵٠ فضای اموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده که از این تعداد ۴۴ فضای اموزشی توسط بنیاد برکت ساخت شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام افزود: تا پایان سال جاری ۳۷ پروژه با ۱۴٠ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه سازی تکمیل و تحویل اموزش و پرورش استان می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۳ پروژه مدرسه سازی در دست اجرا می باشد که از این تعداد ۳٠ طرح با ۱۳٠ کلاس درس با مبلغ ۵۶ میلیارد تومان با مشارکت خیرین ساخته می شود.

حمره گفت: اداره کل نوسازی مدارس ایلام علاوه بر ساخت فضاهای اموزشی جهت کمک به زیر ساخت آموزش و پرورش و نگهداری مدارس موجود نیز همکاری دارد.

وی یادآور شد: در راستای ارتقا کیفی مدارس از سال گذشته برنامه هایی در دست اقدام بوده که نمونه آن استاندارد سازی سیستم های گرمایشی در ۳۹٠ مدرسه با یک هزار و ۸۷ کلاس درس، ساخت و تعمیر ابخوری و سرویس های بهداشتی در ۴۷ مدرسه است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام گفت: استان ایلام در پویش طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس در رتبه اول تا سوم قرار گرفته که این مهم نشان از مشارکت بالای مردم در احداث مدرسه است.

حمره در پایان از خیرین مدرسه ساز استانی و کشوری جهت همکاری با اداره کل نوسازی مدارس ایلام جهت مشارکت در احداث مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان