پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام؛

پویش مردمی بذرکاری در شهرستان ملکشاهی اجرا شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۲۱:۳۰ چاپ

ایلام رویداد |معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: پویش مردمی بذرکاری با هدف احیاء، غنی سازی و توسعه در سطح ۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی استان و شهرستان ملکشاهی برگزارشد.

به گزارش ایلام رویداد؛ عبدالسلام پیری اظهار داشت: جنگل‌های زاگرس در تولید آب، تولید اکسیژن، حفظ خاک، جذب گرد و غبار و نیز تعدیل آب و هوا نقش مهمی دارند که با توجه به تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی‌های پیاپی باید برای حفظ و احیا این جنگل‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: مشارکت مردمی در احیای جنگل‌های استان با توجه به افزایش جهانی گرمای کره زمین، تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی، چرای دام  بسیار مهم است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام گفت: توانسته‌ایم در اجرای طرح های جنگل کاری مشارکتی ضمن فرهنگ سازی و تشویق مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی، به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار خیر سهیم شوند.

پیری افزود: با توجه به وسعت منابع طبیعی که حدود ۸۹ درصد سطح استان را در بر می گیرد حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی جز با مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان