پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |کمیته اشتغال زندانیان با حضوردکتر عباسی و کارگروه اقتصادی استان در زندان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایلام رویداد؛عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در کمیته اشتغال زندانیان گفت: اگر اشتغال در سطح جامعه تأمین و توسعه یابد قطعا از میزان ارتکاب جرم نیز کاسته می شود. وی ضمن تقدیر از مجید احسانی با اشاره به عملکرد مطلوب مجموعه زندان های استان، افزود: نقطه عطف حوزه مدیریت اداره کل زندان ها، تلاش بی وقفه و خدمات مناسبی است که در بخش های مختلف ارائه می شود.

عباسی در ادامه اذعان داشت: با همت و تلاشی همگانی می بایست علاوه بر کار فرهنگی اثربخش در سطح زندان ها، برای زندانیان پس از اتمام حبس و حتی دوران تحمل حبس، زمینه اشتغال فراهم شود و زندانیان تحت تعلیم برنامه های اصلاحی و تربیتی بازگشت سالمی را به جامعه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از مدیران دستگاه های ذیربط و مدیران عامل بانک ها، خواست که در بحث اشتغال زندانیان و حوزه اعطای تسهیلات به آنان با هدف ایجاد شغل و کسب درآمد، همکاری بیش از پیشی داشته باشند.

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در شروع این نشست گفت: زندان جدید فضای مناسب و امکانات قابل توجهی در اختیار زندانیان قرار داده است و ما درصدد تحقق اهداف سازمانی، بازاجتماعی و توانمندسازی زندانیان هستیم. وی با اشاره به راه اندازی ساختمان آموزشی و کارگاهی زندان مرکزی، خاطر نشان کرد: این ساختمان با زیربنای 1100 متر مربع زمینه مهارت آموزی زندانیان و اشتغال آنان را فراهم آورده است.

وی افزود: مرکز شماره 2 فنی و حرفه ای استان با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در ساختمان آموزشی زندان مرکزی راه اندازی شده است و زندانیان با تعلیم مربیان مجرب در حال یادگیری مهارت های مختلف هستند. احسانی در ادامه از متولیان اشتغال و کارآفرینان درخواست همکاری کرد و گفت: طبق قانون بودجه 1401، کارآفرینانی که برای زندانیان شغل ایجاد کنند از مالیات سود آن معاف خواهند شد.

در ادامه مدیران کل فنی و حرفه ای استان، اداره کل کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت،میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین مدیران عامل بانک های ملت، سپه و معاونین بانک های ملی، تجارت و صادرات ضمن تقدیر از مسئولین زندان های استان و خدماتی که با هدف اصلاح و بازپروری زندانیان انجام می شود، در خصوص ایجاد شغل و اعطای تسهیلات اشتغال به زندانیان پیرو تبصره 16 قانون بودجه، قول همکاری و مساعدت بیش از پیش دادند.

گفتنی است کارگروه اقتصادی استان از ساختمان آموزشی و کارگاهی زندان و صنایع دستی و تولیدی زندانیان بازدید کردند و با همت مدبران عامل بانک های استان، قول اعطای کمک 130 میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی و کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند داده شد و در پایان نیز طی مراسمی سه نفر از زندانیان با همکاری مراجع قضایی و اعطای ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند و با اهدای لوحی توسط مجید احسانی از خدمات و حمایت های معاون اقتصادی استانداری ایلام تجلیل شد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان