پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |امام جمعه ایلام گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز مهم فرهنگی باید به امکانات روز مجهز شوند.

به گزارش ایلام رویداد؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار با محمد احمدوند معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس به دلیل عدم برخورداری از زیرساخت های لازم و ریسک بالای سرمایه‌گذاری ناشی از موقعیت نظامی و قرار گرفتن در نوار مرزی با دشمن متخاصم، با عدم اقبال بخش خصوصی روبرو بود و به همین دلیل نیز برای مدت زمانی طولانی از مزایای توسعه همه‌جانبه محروم شد.

وی افزود: در پایان جنگ و دوران سازندگی تلاش‌های خوبی برای بازسازی و ایجاد زیرساخت‌ها صورت گرفت اما واقعیت این است که این اقدامات به دلیل انباشت مشکلات گذشته، تحرکی محسوس در روند توسعه استان ایجاد نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تشریح تأثیرپذیری عمیق بخش فرهنگ و هنر از مشکلات مذکور، خاطرنشان ساخت: تأثیر محرومیت‌های گذشته استان اثر فراوانی بر عدم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی داشته است و اقتضای عدالت، جبران این محرومیت‌ها است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ادامه داد: خروجی پایین برخی دستگاه‌های خدمت‌رسان فرهنگی قابل قبول نیست و باید با آسیب‌شناسی لازم و رفع موانع موجود، زمینه احیا و اثرگذاری آنها فراهم شود.

وی بیان داشت: بررسی‌های اولیه در موضوع اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد فرهنگ، موضوع بسیار مهمی است و به عنوان لایه زیرین و ناپیدای جامعه باید مورد توجه تصمیم‌گیران و مدیران اجرایی قرار گیرد و با تدابیر لازم، غفلت‌های صورت گرفته در این زمینه برطرف شود.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان ایلام با انتقاد از وضعیت بودجه فرهنگی، گفت: تلاش‌های ما در زمینه فرهنگی اقناع‌کننده نیست و باید برای تمام اقشار جامعه برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی، بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی مهم باید به به‌روزترین امکانات تجهیز شوند و زمینه پاسخگویی به مردم و رفع ناکارآمدیهای موجود را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان