پایگاه خبری ایلام رویداد

 معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛ 

مزیت اصلی سرشماری ثبتی مبنا، دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح می باشد

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۷:۳۵ چاپ

ایلام رویداد |معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: مزیت اصلی سرشماری ثبتی مبنا کاهش هزینه ها و دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح و دقیق در بازه زمانی کوتاهتر نسبت به سرشماری به روش سنتی است.

به گزارش ایلام رویداد؛ زهره السادات حائری در این خصوص اظهار داشت: به منظور فراهم ساختن زیرساخت های اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵، طبق مصوبات جلسات ستاد ملی سرشماری، اولین آزمایش سرشماری در سال ۱۴۰۰ در محدوده منتخب ۵ استان و در سال ۱۴۰۱ در محدوه منتخب ۳۱ استان کشور از یک دی ماه تا پایان دی ماه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در استان ایلام محدوه های آزمایش شهر چوار و شهر توحید هستند، افزود: افراد ۱۵ ساله و بالاتر خانوارهای ساکن در این دو شهر با مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور به نشانی https://www.ncr.ir ، نسبت به درج کد پستی صحیح محل سکونت خود اقدام نمایند.

حائری ادامه داد: اتباع غیر ایرانی نیز به این منظور به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت نمایند.

این مقام مسئول گفت: هدف از اجرای این آزمایش تقویت، بهبود و تکمیل داده های اداری و زیر ساخت های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵، شمارش جمعیت بر اساس کد پستی محل سکونت افراد در پایگاه داده ی ثبت احوال، دریافت اطلاعات نشانی افراد مندرج در سامانه، تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۴۰۱ و نیز پایگاه داده اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با رویکرد آن بروزرسانی محدوده ها و نقشه ها، پلاک کوبی کدپستی و اعلام و اصلاح نشانی افراد در سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان