پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام؛

فرصت خود اشتغالی برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است  

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۲:۰۴ چاپ

ایلام رویداد |معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: فرصت مناسب خود اشتغالی برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است.

به گزارش ایلام رویداد؛ شهریار عباسی در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی دانش آموختگان این دانشگاه که با حضور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و جمعی از رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی شهر ایلام برگزار شد، اظهار داشت: تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، فرصت مناسبی برای خوداشتغالی است و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند از طریق متولیان آن مثل پارک علم و فناوری، بنیاد برکت و بسیج سازندگی از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی نداشتن بیمه را یکی از ملزومات دریافت این تسهیلات عنوان کرد و افزود: در راستای ایجاد اشتغال و اشتغال خورد فارغ التحصیلان رشته های فنی و کاربردی که مورد نیاز جامعه است و دانشگاه جامع علمی کاربردی از متولیان اصلی آموزش های مهارتی در کشور است پس هیچ منافاتی برای استفاده دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی از این تسهیلات وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه اجرایی شدن طرح توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جذب اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۶ نیز تاثیرگذار خواهد بود، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نسبت به معرفی متقاضیان اقدام کند.

در ادامه دکتر منصور احمدی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام اظهار داشت: رشته های این دانشگاه براساس نیاز استان، مهارتی، کاربردی و در راستای اشتغالزایی است. وی تصریح کرد: بی شک اعطای تسهیلات به فارغ التحصیلان ماهر و متخصص می تواند گامی مثبت در راه اندازی مشاغل برای جوانان و مبارزه با بیکاری در جامعه است.

گفتنی است؛ تشکیل کارگروهی با حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و مدیریت اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری ایلام به منظور تدوین فرایند اجرایی واگذاری تسهیلات اشتغالزایی به فارغ‌التحصیلان از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان