پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هم جواری ایلام با کشور عراق گفت:استان ایلام از ظرفیت گردشگری خوبی برخوردار است.

به گزارش ایلام رویداد،یوسف نوری در بازدید از غرفه ی ایلام در نمایشگاه صنایع دستی بین المللی تهران، اظهار داشت: استان ایلام به عنوان دروازه ی عتبات عالیات و به به خاطر وجود مرز مشترک و نزدیکی با کشور عراق از ظرفیت خوبی برای گردشگری های مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد:گردشگری اقوام و ملل در حوزه‌ های موسیقی ،صنایع دستی و غذاهای سنتی استان ، طبیعت گردی و سایر هنرهای فرهنگی در حوزه های مداحی و .... می باشد.

وزیر آموزش و پرورش به دیگر ظرفیت های ایلام اشاره کرد و گفت:ایلام از آثار تاریخی و طبیعت بکر و چهار فصلی برخوردار بوده که میتوان زمینه ی جذب گردشگر را از استان های هم جوار چون دیاله ،بصره و واسط عراق را فراهم کرد.

وی ضمن تقدیر از میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ایلام ،گفت:اداره کل میراث فرهنگی ایلام می تواند در حوزه ی آموزش و پرورش با توجه به توانایی دانش آموزان که در المپیاد های مختلف مقام کسب کرده‌اند،با برقراری المپیاد های ورزشی و علمی و آموزشی زمینه ی گردشگری ورزشی و دیپلماسی آموزشی را فراهم کند.

وی نمایشگاه را از نظر کمی و کیفی بسیار فاخر خواند و گفت: نمایشگاه امسال از نظر کمی نسبت به سالهای گذشته رشد دو برابر داشته و همچنین از نظر کیفی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه (چون روشندلان) غرفه هایی در نظر گرفته شده بود که کارهای خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال به حوزه های جدید چون بخش کودک و بخش فرامرزی توجه شده است افزود: کیفیت و تنوع بالا ،توسعه ی محصول و بازار کار، در نمایشگاه امسال به وضوح دیده می شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان