پایگاه خبری ایلام رویداد

 در راستای اجرای برنامه های تحولی؛

تفاهم نامه همکاری اداره کل استاندارد و دانشگاه ایلام منعقد شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۰:۳۰ چاپ

ایلام رویداد |مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ایلام و اداره کل استاندارد با حضور مدیرکل و رییس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلام رویداد؛ رییس دانشگاه ایلام در این نشست با اشاره به نقش تحولی نخبگان و اعضا هیأت علمی در سطح کلان گفت: دانشگاه باید محور تصمیم گیری و تصمیم سازی ها باشد و خلأ این مهم یعنی بحران فرهنگی در عرصه خدمت است.

طاهر علی محمدی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ایلام در زمینه علمی و تحقیقاتی آمادگی هر نوع همکاری در زمینه های مختلف با استاندارد و ورود به حوزه صنعت افزود: در بحث بهره وری که رابطه مستقیم با استانداردسازی دارد تدوین همین استانداردهاست که موجب نظم و انضباط و منتج به تولید و ارائه خدمات با کیفیت است.

وی در ادامه با مفید دانستن استاندارد اظهار کرد: علم خوب است اما علم مفید ملاک است و استاندارد محصول علم نافع است، علمی که به تولید و ثروت بیانجامد و نهایتا این مهم در ارتباط و هم افزایی دانشگاه، صنعت و استاندارد محقق می شود.

مدیر کل استاندارد نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و دانشگاه ایلام گفت: در این تفاهم نامه ها دو طرف در زمینه گسترش همکاری های علمی، فنی و پژوهشی به همکاری خواهند پرداخت و دفتر استانداردسازی استاندارد و دانشگاه ایلام، یکی از دفاتر فعال بین دستگاه های اجرایی و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مهناز همتی در ادامه با اشاره به سیاست تحولی استاندارد در دولت سیزدهم و ماده ۱۷ قانون تقویت توسعه نظام استاندارد، گفت: تمامی تولیدات و خدماتی که از نظر سلامت برای جامعه مهم است باید تحت نظارت استاندارد قرار گیرد که طرح عیدانه نیز در همین راستا از ۱۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین با هدف نظارت بر عرضه کالاهای استاندارد در مراکز عرضه، فروش و نیز ارائه خدمات استاندارد در مراکزی نظیر “فروشگاه های زنجیره ای” ،”هتل ها”، “هتل آپارتمان ها”، “زائر سراها”، “رستوران‌ ها”، “پایانه های ترمینال ها”، “میادین میوه و تره بار” و …  که در دامنه نظارتی بازرسان این اداره کل خواهد بود در استان انجام می گیرد.

گفتنی است؛ در راستای انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه ایلام در زمینه های مختلف تحقیقاتی، پژوهشی، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، بهره برداری از امکانات و خدمات آزمایشگاهی، برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، طراحی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و همکاری در تدوین استانداردهای بین المللی، استفاده از منابع علمی طرفین ، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و …به همکاری بپردازند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان