پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام؛

ورود گردشگر به ایلام موجب رونق اقتصادی منطقه می شود

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۲۰:۴۹ چاپ

ایلام رویداد |مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام؛ گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای شهرها ست و رقابت در جهت توسعه گردشگری پایدار با توجه به ارائه نیازهای گردشگران، باید مورد اهمیت قرار گیرد.


به گزارش ایلام رویداد؛ فرزاد شریفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام رویداد اظهار داشت؛یکی از عناصر گردشگری که باید توجه ویژه به آن داشت، زیرساخت‌ها ست که از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردار است.

وی گفت؛باید ظرفیت‌های غنی تاریخی و طبیعی استان ایلام به اقصی نقاط کشور معرفی شود تا همچون ایام اربعین روند حضور گردشگران در استان صعودی باشد.

وی در ادامه گفت؛سفر معنوی اربعین در کنار برکات معنوی، برکات اقتصادی و مادی زیادی هم دارد که به دنبال همین برکات، صنعت گردشگری و صنایع دستی استان ایلام هم بی‌بهره نبوده‌ است.

وی خاطر نشان کرد؛این گسترش می‌تواند در قالب تنوع محصول هم نمود پیدا کند و تنها به عرضه اقلامی چون گلیم نقش برجسته، نمد، صنایع چوبی و آثار معرق محدود نشده و با وسایل کاربردی‌تر صنایع دستی هم همراه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام در ادامه عنوان کرد بیش از سه میلیون نفر ترددطی ایام نوروز در استان ثبت شده که ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

شریفی با اشاره به توجه گردشگران برای اقامت به خانه مسافر‌ها و بوم گردی‌ها، تصریح کرد: میزان اقامت در استان بیش از ۲۰۳ هزار نفر بوده است، این آمار ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان داشت : با توجه به رشد ۱۳ درصدی تردد در استان نسبت به سال گذشته ،وهمچنین  افزایش ۴۷ درصدی میزان اقامت در استان ،خوشبختانه هیچ گونه شکایتی از تاسیسات گردشگری در ایام نوروز نداشته ایم، که نشان دهنده نظارت همیشگی، بر همه جوانب است.

شریفی به بسته‌بندی‌های شکیل و جذاب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان تاکید کرد و گفت : تنوع محصول، برندسازی و بسته‌بندی جذاب محصولات کیفیت  تولید را نیز افزایش می‌دهد چرا که گاهی اوقات طرح روی جلد و بسته بندی محصولات میل به خرید را در گردشگر افزایش می‌دهد.

شریفی گفت؛یکی دیگر از حرکت‌های با ارزش این اداره کل در ایام نوروز (با اهدای جوایز ارزنده فرهنگی نظیر روسری، چادر، مقنعه و روسری محلی گلونی) حجاب و عفاف را در بین بانوان اشاعه داده است.

وی عنوان کرد: ۲ نمایشگاه صنایع دستی ایلام در عراق برگزار و منجر فروش خوب محصولات صنایع دستی استان شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری در پایان گفت؛با توجه به اینکه اقدامات فرهنگی و خدماتی انجام شده در استان ایلام برای گردشگران نوروزی، رضایتمندی و نگاه ویژه وزارتخانه را به استان ایلام در پی داشت، ابراز امیداوری کرد: این موفقیت‌ها در برنامه‌های آتی استان ایلام نیز تداوم داشته باشد.

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان