پایگاه خبری ایلام رویداد

مسئول قرارگاه بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام خبر داد؛

اجرای پویش ملی «مقلوبه و قصه های قدس» در مزار شهدای گمنام بهشت رضا ایلام

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۲۳:۲۲ چاپ

ایلام رویداد |به گزارش ایلام رویداد؛مسئول قرارگاه بانوان تبلیغات اسلامی استان ایلام از اجرای پویش ملی «مقلوبه و قصه‌های قدس» بمناسبت روز جهانی قدس در ایلام خبر داد وگفت:مقلوبه یک نوع ته‌چین است که به روش‌های مختلف در تمام کشور‌های عربی با مواد مرغ، گوشت یا سبزی‌ها درست می‌شود. نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند.

وی گفت؛این اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

وی در ادامه گفت؛برگرداندن قابلمه‌ها به صهیونیست‌ها یادآور  این است که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند. پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هر سال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند.
حالا غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری صهیونیستی تبدیل شده است و بانوان فلسطینی در ماه مبارک رمضان افطاری می‌پزند و با خود به مسجدالاقصی می‌برند، دور هم جمع می‌شوند و با برگرداندن قابلمه غذا در برابر دیده سربازان صهیونیستی این پیام را مخابره می‌کنند که این رژیم سرنگون می‌شود.

بیگ محمدی ادامه داد: با هدف آگاهی بخشی به نسل جوان در خصوص مسئله قدس و روایت‌گری مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین، فعالیت فرهنگی در قالب پویش ملی «مقلوبه و قصه‌های قدس» در مزار شهدای گمنام ایلام با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزارشد.

وی افزود: امسال بانوان ایلامی به بهانه پخت غذای «مقلوبه فلسطینی»، باحضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با شهدا ضمن همدلی با بانوان فلسطینی از فلسطین و مقاومت روایت کردند تا مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین بازگو شده و همگان حمایت خود را از بیت المقدس و همچنین نفرت و انزجار خود از رژیم غاصب اسرائیل را اعلام نمودند.
مسئول قرارگاه بانوان تبلیغات اسلامی استان ایلام به شرایط شرکت در این پویش اشاره کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این دعوت بزرگ، «مقلوبه» (تهچین ایرانی) درست کرده و ضمن بیان داستان قدس و بچه‌های قهرمان فلسطینی، آثار خود را در قالب مقلوبه که نماد واژگونی رژیم غاصب صهیونیستی است، اقدام کردند.

وی افزود: در پایان از آثار برتر و شرکت کنندگانی که بیشترین آثار را ارسال کرده بودند با اهدای هدایایی از سوی مدیرکل و معاون فرهنگی ، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تجلیل شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان