پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل منابع طبیعی دره شهر خبر داد؛

اجرای طرح زراعت چوب در صد هکتار از اراضی کم بازده دره شهر

۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۴:۰۴ چاپ

ایلام رویداد |رییس اداره منابع طبیعی دره شهر از اجرای طرح زراعت چوب در صد هکتار از اراضی کم بازده این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛آرش مزبانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم طرح های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت و صیانت از خاک کشور در دستور کار قرار گرفته است بطوری که طرح زراعت چوب و تولید نهال در راستای حفاظت از منابع حیاتی کشور مطرح شده است و از طرف دیگر اشتغالزایی و تولید سرمایه برای کشاورزان را در پی دارد

وی افزود: در این راستا اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر با مشارکت کشاورزان، مجریان و بهره برداران نسبت به توسعه زراعت چوب درسطح ۱۰۰ هکتار اقدام نموده است.

رییس اداره منابع طبیعی دره شهر استان ایلام گفت: از مزایای کشت اکالیپتوس برای زراعت چوب رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت، مصارف متنوع شامل (تیر، خمیر کاغذ، ستون، چوب صنعتی، ابریشم مصنوعی و تراورس) و قابلیت کشت در اراضی فقیر و خاک هایی که برای کشاورزی مناسب نیستند. است.

مزبانی اضافه کرد: از دیگر این مزایا، استفاده بعنوان بادشکن در حاشیه مزارع، آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه ها، جاده ها و ایجاد تفرجگاه، مقاومت به خاک های شور و قدرت تجدید حیات پس از قطع و آتش سوزی، مصارف دارویی (با ارزش اقتصادی بالا ) و تولید چوب باکیفت در بازه زمانی کوتاه . می باشد.

وی عنوان کرد: صرفه جویی ارزی، صیانت از جنگلها و اکوسیستم، اشتغالزایی برای بهره برداران و تامین چوب مورد نیاز صنایع چوبی کشور از دیگر اهداف زراعت چوب محسوب می شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان