پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل بیمه سلامت ایلام؛

۵۶۵ میلیارد ریال برای بیماران کرونایی هزینه شده است

۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۲۰:۲۱ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵۶۵میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی زیرپوشش این بیمه استان در بخش های بستری و سرپایی هزینه شده است.

به گزارش ایلام رویداد؛ نورالدین رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۹۰ درصد هزینه های بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی بیماران بیمه شده مبتلا به این ویروس، توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا ۱۳هزار و ۲۲۲ نفر از بیمه شدگان این اداره کل با تشخیص کرونا در بیمارستانهای استان بستری و در مجموع ۱۶۶۳۰پرونذه بستری کرونایی برای این تعداد بیمه شده تحت پوشش تشکیل شده است

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده تا کنون هر بیمار کرونایی بطور متوسط۳۴ میلیون ریال هزینه و توسط سازمان بیمه سلامت به موسسات درمانی پرداخت شده است.

رحیمی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۹۰ درصد هزینه تمام بیماران کرونایی یا غیرکرونایی که در بیمارستان‌ها بستری می شوند و ۷۰ درصد کسانی هم که تحت نظر اورژانس باشند توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا سازمان بیمه سلامت اقدامات مختلفی انجام داد، تصریح کرد: تامین فرانشیز در بخش بستری بیماران کرونایی و رایگان کردن خدمات تشخیصی این بیماری از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در این دوران است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان