پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۰ هزار و ‭‭‭۴۳۹‬‬‬ نفر در این استان طی سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛ حسین نورعلیوند روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت رور روانشناس و مشاور، اظهار داشت: از این شمار ۱۴هزار و ۱۱۸نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰را در مجموع ۱۴هزار و ۸۰۵نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰تماس داشته اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام، عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکزرا به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

نورعلیوند تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان را ۳۳مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

۹اردیبهشت ماه روز جهانی مشاوره و روانشناس است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان