پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون سلامت دامپزشکی استان ایلام گفت : شرایط و خشکسالی های اخیر سرمایه های عظیم از جمله بخش دامپروری را با تهدیدهایی جدی مواجه کرده است.

شهرام باسمی معاون سلامت دامپزشکی استان ایلام شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: صنعت دام، حوزه دامپروری و دامپزشکی از بخش های اصلی اقتصادی و اشتغال زایی در استان ایلام است.

وی افزود: صنعت دام و حوزه دامپروری و دامپزشکی استان یکی از بخش های اصلی اقتصادی و اشتغال زایی در استان ایلام است و لازم است متولیان بخش دولتی و خصوصی خدمت رسان در همه بخش ها تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت آن بکار گیرند.

معاون دامپزشکی استان گفت: از گذشته های دور وضعیت طبیعی و اقلیمی و داشته های فرهنگی استان باعث شده است که مردم آشنایی دیرپایی با دامپروری و دامپزشکی داشته باشند و این بخش توانسته است با امکانات و فرصت های طبیعی که در استان وجود دارد مردم ما را از مراحل مختلف تاریخی و به لحاظ اقتصادی عبور دهد.

باسامی همچنین گفت: امروز تمام تلاش متولیان امر دامپروری و دامپزشکی در استان این است که بتوانیم هم سرمایه موجود را حفظ کنیم و هم راهکارهای علمی برای گسترش و توسعه علمی آن داشته باشیم.

وی افزود: شرایط و خشکسالی های اخیر این سرمایه عظیم را با تهدیدهایی مواجه کرده است که اگر اجازه دهیم این تهدیدها اثرات خود را عملی سازند تبعات منفی آن در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی استان و از جمله افزایش بیکاری و حاشیه نشینی جبران ناپذیر خواهد بود.

معاون سلامت دامپزشکی استان افزود: لذا ما از متولیان استان می خواهیم که توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند زیرا که بخش عمده ای از اقتصاد استان در حوزه های دامپروری سنتی و مدرن و علمی قرار دارد و ما همت خود را صرف عبور سلامت از این روزهای سخت کرده و نیازمند آن هستیم که همه بخش های متولی در استان به این بخش یاری رسانند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان