پایگاه خبری ایلام رویداد

استاندار ایلام؛

معلمان مصادیق بارز روشنگری هستند

۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۴:۴۶ چاپ

ایلام رویداد |استاندار ایلام گفت: معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهندگان رسالت انبیاء و رسولان خداوند هستند.

به گزارش ایلام رویداد؛ حسن بهرام نیا روز یک شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی اموزش و پرورش ایلام اظهار داشت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن‌ و منزلت‌ خداوندمتعال و پیامبران را در وجود خود محقق سازد.

وی افزود: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است. معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

استاندار ایلام ادامه داد: معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهدگان رسالت انبیاء و رسول خداوند هستند.

بهرام نیا با بیان اینکه معلم مدرس و الگوی زندگی است بیان داشت: معلم جایگاه ویژه ای در جامعه دارد و باید همواره قدردان این قشر از جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری از مصادیق بارز یک معلم واقعی بود، که اولا با نگاه ترکیبی به معارف بشری نظر کرد و در درجه دوم تمام تلاش علمی و عملی خود را در مسیر اسلام و عبادت خدا هزینه کرد و به مقام والای شهادت نیز نائل آمد.

استاندار ایلام در پایان با اشاره فرمایشات امامین انقلاب در رابطه جایگاه معلمان، گفت: کلید سعادت و سقاوت جامعه در دست معلمان است.
استاندار ایلام با تاکید بر استفاده صحیح از علم ‌ و دانش در هر جامعه و کشور ضمن اشاره به حادثه هیروشیما و ناکازاکی، گفت: علم در صورتی ارزشمند است که در خدمت به مردم باشد.

۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان