پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل محیط زیست ایلام تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت دانشگاه ایلام جهت رفع معضلات محیط زیستی

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۱:۰۱ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در جهت رفع معضلات محیط زیستی از توان دانشگاه ایلام استفاده خواهد شد.

به گزارش ایلام رویداد؛ علیرضا محمدی در دیدار با رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: هر چند تاکنون ارتباطاتی بین اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه ایلام برقرار بوده ولی با همفکری و همکاری ریاست دانشگاه و نگاه جهادی به رفع مشکلات محیط زیست استان، قرار است همکاری های تنگاتنگی در زمینه های مختلف محیط زیستی صورت گیرد.

وی افزود: دانشگاه ایلام دارای تجهیزات و امکانات مناسب آزمایشگاهی است که می تواند بصورت قابل توجهی در سنجش آلاینده های محیطی، به این اداره کل کمک نماید، که در همین راستا، آزمایشگاه دانشگاه بعنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب گردید و دارای گواهی نامه معتمد است.

محمدی ادامه داد: آموزش محیط زیست از اساسی ترین اقدامات در زمینه حفاظت محیط زیست است و با راه اندازی یک واحد درسی در دانشگاه، می توان مسائل محیط زیستی را برای دانشجویان تبیین کرد.

وی در این نشست تشکیل خانه فناور محیط زیست در دانشگاه در جهت تبادل و استفاده از نقطه نظرات اعضاء هیات علمی و اساتید دانشگاه در جهت استفاده از توان نخبگان و فناوری های زیست محیطی را مهم عنوان کرد و گفت: کمیته مشترک در راستای تبادل تجربیات تشکیل و نسبت به انعقاد تفاهم نامه مشترک دانشگاه و محیط زیست منعقد گردد.

تدریس یک واحد درسی فقه محیط زیست در دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: در حال حاضر در جهت ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و افزایش دانش و بینش دانشجویان، یک واحد درسی فقه محیط زیست در طول ترم تحصیلی تدریس می شود.

“علی محمدی” حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: محیط زیست استان دچار چالش های متعددی بوده که جهت مرتفع نمودن آنها نیاز به همکاری و هماهنگی های بین بخشی است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان