پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل منابع طبیعی ایلام؛

اراضی ملی و منابع طبیعی سرمایه های ملی محسوب می شوند

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۷:۰۶ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: از لحاظ شرعی و قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند.

به گزارش ایلام رویداد؛ ابراهیم پیرزادیان در جلسه هم اندیشی با حضور بازرس‌کل استان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، وظایف حاکمیتی گسترده‌ای در حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع کشور و اراضی ملی و توسعه جنگل‌کاری و مرتع‌داری برعهده دارد .

وی افزود: بحث شفافیت، کارشناسی برای انجام تکالیف قانونی، تجمیع سیاست های اجرایی و هزینه کرد هر گونه اعتبار، برخوردهای قهری در راستای صیانت از حقوق دولت در برخورد با متجاوزان به منابع ملی از جمله وظایف خطیری هستند که بر عهده این اداره کل می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از لحاظ شرعی و قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند و تمامی عرصه های جنگلی، مرتعی و ملی تحت مدیریت سازمان جنگل ها و ادارات کل منابع طبیعی می باشند.

پیرزادیان بیان داشت: در پی بارندگی های خوبی که داشته ایم امسال پوشش گیاهی غنی خواهیم داشت از این رو می طلبد کلیه دستگاه های عضو ستاد بحران جهت مقابله با حریق های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند و از ظریفت سازمان های مردم نهاد، سپاه، بسیج، جمعیت هلال احمر و سایر اقشار جامعه به نحو احسنت استفاده شود.

 بازرس کل استان نیز در این نشست گفت: هدف اداره بازرسی‌ در راستای تطبیق عملکردها با استانداردها با همان ضوابط و برنامه‌های مصوب دستگاه‌ها و شناسایی و رفع ایرادها و ارتقای وضع موجود به وضع مطلوب است.

روشنی افزود: نهادهای نظارتی و بازرسی ها تضمین کننده سلامت دستگاه های اداری و دولتی می باشند و با عملکرد خوب و به جای خود می توانند با بررسی مشکلات و موانع نقش پر رنگی در پیشگیری از بروز تخلفات داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی، خاطر نشان کرد: استفاده مطلوب از این منابع می تواند ضامن ماندگاری و توسعه پایدار باشد و بی توجهی به آن از بین رفتن این منابع را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان