پایگاه خبری ایلام رویداد

 مدیرعامل شرکت آبفا ایلام؛

هر ایلامی روزانه ۳۵۰ لیتر آب مصرف می کنند

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۱:۲۳ چاپ

ایلام رویداد|مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: هر شهروند ایلامی در شبانه روز بیش از ۳۵۰ لیتر آب مصرف می کند در حالی که این آمار در کشور ۱۵۰ لیتر است.

به گزارش ایلام رویداد؛ پرویز ناصری روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: آمارها نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان ایلام بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می کنند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد امسال مصرف آب در استان ۱۵ درصد افزایش یافته که این آمار زنگ خطری برای استان در فصل تابستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به آغاز فصل تابستان و هوای گرم،گفت: از مردم استان تقاضا داریم در زمینه مصرف آب الگوها را رعایت کنند.

ناصری تصریح کرد: یکی از دلایل مصرف بالای آب در استان فرسودگی شبکه هاست، میزان هدررفت آب در شبکه های آبرسانی نیز بر افزایش مصرف در استان دامن زده است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های اساسی در آب و فاضلاب در استان طی سال جاری تعویض شبکه های فرسوده آب در استان ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به وجود انشعاب های غیرمجاز در استان، افزود: خوشبختانه با برنامه های اجرایی آب و فاضلاب و فرهنگ سازی در این زمینه مسئله انشعاب های غیرمجاز در استان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به آمادگی آب و فاضلاب برای فصل تابستان و تامین آب استان، افزود: هیچ گونه مشکلی برای تامین آب در استان نداریم و امیدواریم با همکاری مردم، از تابستان امسال به خوبی عبور کنیم.

ناصری در پایان گفت: آب و فاضلاب استان ایلام در حال اجرای طرح آبی به ۱۲۸ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان است که میانیگن پیشرفت پروژه ها بیش از ۷۰ درصد است

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان