پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل منابع طبیعی ایلام؛

سرانه جنگل در استان ایلام یک هکتار است

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۱۰ چاپ

ایلام رویداد|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: استان با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون هکتار دارای ۸۷ درصد منابع طبیعی می باشد و تنها استانی است که سرانه جنگل آن یک هکتار است.

به گزارش ایلام رویداد؛ ابراهیم پیرزادیان در کارگاه آموزشی رؤسای ادارات استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که به میزبانی منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار داشت:  امروز با توجه به افزایش ارزش افزوده در حوزه املاک و زمین بسیاری از پرونده های قضایی مربوط به تخلفات در تصرف اراضی و تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر قانونی بوده که بر این اساس نیاز به یک سامانه هوشمند برای نظارت و کنترل بر این حوزه احساس می شد.

وی در ادامه به ویژگی های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اشاره نمود و گفت: پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: استان با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون هکتار دارای ۸۷ درصد منابع طبیعی می باشد و تنها استانی است که سرانه جنگل آن یک هکتار است.

در ادامه نیز مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اداره استعدادیابی و بهره برداری می باشد.

مهندس خادم افزود: آمایش سرزمین زیربنای توسعه پایدار کشور است و شرط رسیدن به توسعه‌ پایدار و امنیت غذایی، حفظ و حراست و بهره برداری مطلوب از  منابع طبیعی است، مسلما بدون حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و بهره برداری بهینه از آنها نمی توان به توسعه پایدار و تولید مطمئنی در کشاورزی دست یافت زیرا کشاورزی‌ بر بستر منابع‌ طبیعی‌ استقرار می‌یابد و دوام‌ آن‌ بستگی‌ به وضعیت‌ منابع‌طبیعی‌ دارد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان