پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: ۳۵۰نفر از جامعه ایثارگران ایلام برابر قانون تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند.

به گزارش ایلام رویداد؛جمال اسدی ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: در این راستا به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالزایی و ۳۰۰ میلیون تومان نیز کارگاهی پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات مسکن نیز گفت: جامعه هدف ساکن در مرکز استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، مرکز شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام بیان داشت: در حال حاضر ۱۵ درصد کل جمعیت فعلی استان (حدود ۶۰۰ هزار نفر) خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان را تشکیل می دهند که اگر تعداد رزمندگان اضافه شود این میزان به حدود ۳۵٫۳ دهم درصد افزایش خواهد یافت.

اسدی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه ها اجرایی تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد تبدیل وضعیت شده اند.

وی در خصوص نیروهای شاغل در شرکت های نفتی استان نیز گفت: تمام تلاش بنیاد شهید ایلام تبدیل وضعیت این افراد می باشد و پیگیری های لازم ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام تصریح کرد: همچنین با حمایت نمایندگان مرد ایلام در مجلس شورای اسلامی و در راستای تصویب برنامه ششم (بند الف) و ماده ۸۷، پرونده ۳ هزار ۱۰۰ رزمنده که در سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱_ تشکیل شده بود درصد جانبازی دریافت کرده اند که ۹۷ درصد این میزان مربوط به نیروهای سپاه پاسداران است.

وی گفت: مهمترین وظیفه بنیاد شهید تکریم جامعه ایثارگران است و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و در راستای اجرایی طرح سپاس سال گذشته بیش از ۱۶ هزار سرکشی از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان استان انجام شده است.

اسدی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز افزود: تجلیل از همسران جانبازان ۷۰ درصد، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، وام مسکن و .. مهمترین خدمات بنیاد شهید به جامعه ایثارگران استان است.

وی افزود: اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، مسئولان استانی کشوری، نظامی و انتظامی و .. شب گذشته با حضور در جشن آزادسازی مهران عملیات (کربلای یک) بار دیگر یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و ثابت کردند تا آخر پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام عنوان کرد: در دوران جنگ دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم نظام و انقلاب شد و ما باید رشادت های انها را برای نسل های آینده بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه نسل امروز نسلی پرسشگر هستند، بیان داشت: ما باید آمادگی پاسخ به سوالات این قشر از جامعه را داشته باشیم که اگر از دوران دفاع مقدس پرسیدند بتوانیم به خوبی جواب دهیم.

اسدی در پایان گفت: رسانه های استان به عنوان زیان گویای ملت، مسئولیت دارند از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران  در دوران جنگ تحمیلی را در جامعه منعکس کنند.

در پایان این نشست خبر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان