پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل منابع طبیعی ایلام؛

حفاظت از منابع طبیعی مستلزم نگاه ملی و فراملی است

۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۶:۲۸ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی و میراث گران‌ بها بوده و حفاظت از این منابع مستلزم نگاه ملی و فراملی است.

به گزارش ایلام رویداد؛ابراهیم پیرزادیان روز یک شنبه در دیدار با فرماندار بدره اظهار داشت: باید در کنار حفاظت به امر مدیریت در حفاظت، توجه بیشتری کنیم و توجه به ظرفیت‌های مردم و جوامح محلی و سایر دستگاه‌ها و همیاران طبیعت در ادامه این مسیر بسیار مهم است.

وی در ادامه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره نمود و افزود: باید روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای اجرای کاشت یک میلیارد درخت در کشور و به تبع آن ۷۲ میلیون اصله درخت در استان ایلام کارگروهی با مدیریت معاون عمرانی استانداری و دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تشکیل شده که در شهرستان ها فرمانداران مدیریت این طرح را بر عهده دارند و منابع طبیعی شهرستان ها به عنوان دبیر کارگروه می باشند.

پیرزادیان در ادامه از فرماندار بدره درخواست نمود در خصوص تخصیص اعتبارات شهرستانی از محل انجام مصوبات سفر ریاست جمهوری جهت ایجاد نهالستان در شهرستان بدره همکاری لازم صورت پذیرد.

فرماندار بدره نیز از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و گفت: جای بسیار امیدواری است که امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم و مسئولین میزان توجه به حفاظت از این منابع بیشتر شده و این امر خطیر در سرلوحه وظایف ادارات و عموم مردم قرار گرفته تا منافع آن به نسل های امروز و فردا برسد.

علیزاده در این نشست در خصوص همکاری های لازم در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و کنترل و اطفاء حریق و همچنین تأمین اعتبار برای ایجاد نهالستان قول مساعد داد.

در ادامه نیز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه معاون آبخیزداری و دیگر همراهان از پروژه های خسارت دیده در سیل سال جاری و همچنین پروژه های در دست مطالعه بازدید نمود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان