پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۲۲ تعاونی فعال در زمینه بهره برداری از منابع طبیعی در استان ایلام مشارکت دارند.

به گزارش ایلام رویداد؛ابراهیم پیرزادیان در جمع رابطین روابط عمومی های استان، اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست و احیای منابع طبیعی استان ایلام ۱۲۲ شرکت تعاونی فعال وجود دارد تا علاوه بر حفاظت از منابع طبیعی در احیا و بهره برداری از آن تلاش کنند.

 وی افزود: واگذاری احیای منابع طبیعی به مردم در قالب تعاونی‌های فعال تجربه ای موفق در استان ایلام است چرا که بهترین نوع حراست و برقراری امنیت، امنیت مردمی است که امور توسط مردم به فرجام برسد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: همه ساله از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سیاست‌های بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی تهیه و به استان‌ها ابلاغ می‌شود که در سیاست‌های ابلاغی نوع گیاهان قابل برداشت در سه بخش برداشت ممنوع، مجاز مشروط و مجاز با نظارت تقسیم‌بندی شده است.

پیرزادیان ادامه داد: تعاونی‌های بهره‌برداری برای ادامه فعالیت خود باید در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های طبیعی با اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: در راستای مجوزهای اخذ شده بهره برداری از درختان بنه و به منظور نظارت بر حسن انجام بهره برداری فنی و اصولی از درختان بنه امسال نظارت بر بهره برداری از درختان بنه با همکاری کارشناسان نظام مهندسی و منابع طبیعی انجام می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یاداور شد: استان با دارا بودن ۱۲۲ تعاونی بهره برداری فعال در سال هایی که بهره برداری به صورت متناوب صورت می گیرد می تواند به طور میانگین برای ۱۴۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

پیرزادیان در پایان عنوان کرد: مردم اگر هرگونه تخلف یا برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی را مشاهده کردند با سامانه گویای ۱۵۰۴و ۱۳۹ تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان