پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت:طی دو سال گذشته ۱۰۴میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛ حبیب اله محبی شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت:تا پایان سال جاری ۸۸ واحد طرح نهضت ملی به متقاضیان واگذار می شود که از این تعداد ۴٠ واحد در بلوار نماز شهر ایلام، ۱۶ واحد در شهرستان دره شهر و ۳۲ واحد نیز مربوط به شهرستان ایوان است.سایر واحد ها نیز با پیشرفت مناسبی در حال ساخت هستند و تلاش می شود تا پایان سال ۱۴٠۳ به متقاضیان واگذار شوند.

وی افزود: تاکنون زمین احداث سه هزار ۷۲۴ واحد نهضت ملی تحویل بنیاد مسکن ایلام شده است که از

این تعداد دو هزار ۹۹  پروانه ساخت دریافت،  ۱۶۷۱ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و عملیات ساخت ۱۷٠۷ واحد نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام عنوان کرد: یکی از وظایف مهم و اصلی بنیاد مسکن در روستاها، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی است و تاکنون این طرح در ۶٠ روستای ایلام بر اساس وضعیت موجود به اتمام رسیده  و ۳٠٠ روستای دیگر نیز با پیشرفت مناسب فیزیکی در دست اجرا است.

محبی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ی به طرح هادی روستایی دارد، گفت: بیشترین عملیات اجرای این طرح به ترتیب مربوط به شهرستان های آبدانان، ایوان و ایلام است.

وی ادامه داد: از اذرماه سال گذشته طرح نوسازی و بازسازی مسکن روستایی ۴۰۰۰ واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است که برای اجرای آن مبلغ ۸٠٠ میلیارد تومان تصویب و از این میزان تاکنون هفتصد میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان ابلاغ  و متقاضیان با سود کارمزد ۵ درصد به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام در خصوص ۱۰۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن واقع در سایت پارک کوثر شهر ایلام نیز گفت: فاز اول با ۲۱۶ واحد به پیمان رفته است و فازهای بعدی نیز پس از تایید نقشه توسط نظام مهندسی و صدور پروانه به مناقصه گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۴میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرداخت شده است.

محبی بیان داشت: همچنین در این مدت مبلغ ۷۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون ۲هزار و ۷۹۹ پروانه احداث و کار ساخت ساز یک هزار و ۷۰۷ واحد مسکن ملی در شهر ایلام آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: طی دو سال گذشته ۶ هزار ۶۰۷ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی در ادامه تعداد عقد قرارداد را ۵ هزار و ۳۱۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون کار احداث ۳۸۴۴ واحد اتمام یافته است.

محبی در پایان عنوان کرد: سهمیه طرح‌ نهضت ملی تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان طی سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در مجموع ۶ هزار واحد است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان