پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: اجرای طرح "نجم" (نظارت جامع مهارت) با هدف رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در استان آغاز شده است.

به گزارش ایلام رویداد؛مجید ولی زاده پیش از ظهر امروز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت اظهار داشت: تقویت برنامه های آموزشی در این هفته نشان از اهمیت جایگاه مهارت آموزشی در استان است.

وی افزود: در این هفته برنامه های شاخص و مهمی در سطح استان اجرا که در اولین روز، غبارروبی مراز شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، برپایی میز خدمت و .. انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: هم اکنون ۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان فعال و به ۱۹ جامعه هدف از جمله دانش آموزان. دانشجویان. سربازان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، جامعه عشایری و .. خدمات آموزشی ارائه می شود.

ولی زاده ادامه داد: همچنین ۱۴۸ کارگاه آموزشی با ۱۱۹ مربی رسمی و بیش از ۳۶۰ آموزشگاه آزاد با ۱۹۰ رشته انواع دوره ها را با توجه به نیاز استان ارائه می کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

ارائه بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در ایلام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام عنوان کرد: طی چهار ماهه سال جاری در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در ایلام انجام شده است و تلاش می شود این میزان تا پایان سال به ۵ میلیون نفر ساعت آموزش افزایش یابد.

وی افزود: طی سال گذشته(۱۴۰۱) در مجموع ۴میلیون ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سطح کارگاه های اموزشی استان ارائه شده است.

ولی زاده، مبنای تحقق شعار سال مهارت آموزی، افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بازوی اجرایی آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و ایجاد اشتغال در وزارت کار است و رسالت این سازمان شناسایی استعدادهای مهارتی است.

شرکت یک هزار ۴۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت

وی تصریح کرد: طرح تابستان مهارت با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان ایلام برای اولین بار در سال جاری ایجاد و در این راستا یک هزار ۴۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: طبق تفاهم نامه همکاری بین دستگاه های مرتبط با این طرح، دانش آموزان و متقاضیان دوره های مهارتی می توانند با شرکت در کلاس های سازمان فنی و حرفه ای، آموزش های مهارتی را فراگیرند و کارت مهارت دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح ۱۲۵ دوره آمورشی تعیین و از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و تا پایان تعطیلات تابستان ادامه دارد.

ولی زاده اضافه کرد: ایلام در جذب کارآموز  در برنامه اوقات فراغت دانش اموزان و طرح مدرسه تابستانه مهارت جز سه استان برتر کشور است.

وی یکی از اهداف مهم این طرح را فراگیری دوره های مهارتی عنوان کرد و گفت: علاوه بر هدایت شغلی، نسل نوجوان با مهارت های آموزش فنی و حرفه ای آشنا و نوع نگاه خانواده ها نیز به اشتغال فرزندان تغییر خواهد کرد.

۶ مرداد روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان