پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: رئیس ستاد مبارزه با گرد و غبار ایران و هیئت همراه با سفر به کشور عراق مقدمات طرح آزمایشی مشترک در زمینه بیابان زدایی را با مقامات عراقی را بررسی کردند.

به گزارش ایلام رویداد؛ ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: کانون اصلی گرد و غبار هایی که بخش عمده ای از کشور ایران را تحت تأثیر قرار داده اند در بیابان های استان دیرالزور سوریه و الانبار، المثنی، زیقار و واسط عراق قرار دارد که کاهش نزولات آسمانی در این مناطق و عدم اجرای طرح های درختکاری و بیابان زدایی عامل افزایش این گرد و غبارها است.

وی افزود: منطقه بیابانی خزیله از توابع استان واسط عراق یکی از کانون های گرد و غبار هم مرز با ایران است که به عنوان یکی از چهار منطقه عراقی برای اجرای طرح تثبیت شن و مهار گرد و غبار مورد بررسی قرار گرفت و صورتجلسه ای مشترک در بغداد بین دو کشور امضا گردید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام عنوان کرد: برای مبارزه با پدیده گرد و غبار که به پدیده ای جهانی تبدیل شده نیازمند همکاری بیشتر بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق هستیم.

پیرزادیان در پایان گفت: مرحله آزمایشی تثبیت شنزارها قرار است در چهار استان عراقی واسط، زیقار، المثنی و میسان و در کشور ایران نیز در دو استان ایلام و خوزستان صورت گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان