پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرعامل شرکت برق ایلام خبر داد:

مصرف برق در ایلام ۲/۵ درصد افزایش یافت.

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۵ چاپ

ایلام رویداد |



مدیر عامل شرکت برق استان ایلام با اشاره به این‌که با افزایش هر یک درجه دما ۲/۵ درصد بار مصرف برق افزایش پیدا می‌کند گفت: این افزایش بار مصرف ضرورت‌ها را برای مدیریت مصرف برق دوچندان کرده است.


به گزارش  ایلام رویداد؛ ولی‌اللٌه ناصری اظهار داشت: با توجه به افزایش دما در تابستان امسال دولت مشوق‌های خوبی را برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته است.

وی افزود: مشترکان خانگی که سقف الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق معتدل و ۳۰۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق گرمسیری را رعایت کنند به ازای کاهش هر کیلووات ساعت ۵ برابر نرخ فروش برق، مشوق دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام یادآور شد: کشاورزان در صورت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج پیک بین ۱۱ صبح تا ۶ عصر مشمول ۱۹ ساعت مصرف رایگان خواهند شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان نیز در خصوص استفاده از برق دیزل در استان عنوان کرد: از ساعت ۱۱ تا ۱۹ بعد از ظهر دیزل‌های ادارات و سایر صنایعی که دیزل ژنراتور دارند باید به مدار بیایند در صورتی که دیزل ژنراتور‌ها به روی مدار بیایند برابر تولیدی که دارند به مشترکان پاداش پرداخت می‌شود.

رشنو اعلام کرد: در صورت افزایش مصرف برق و استفاده از آب سد‌ها برای تأمین برق تنش‌های آبی نیز دور از انتظار نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و آب ذخیره شده در پشت سد‌های کشور اگر مصرف از حد نرمال بالاتر برود به ناچار نیروگاه‌های برق آبی روی مدار می‌آیند و این موضوع تنش‌های آبی را در ماه‌های آینده به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان