پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |دوره آموزشی فرایند تهیه و تدوین مناطق چهارگانه در سطح ملی با حضور روسا و کارشناسان حفاظت و مدیریت زیستگاه و امور مناطق پنج گانه با حضور ۱۸ استان کشور به میزبانی ایلام در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در این دوره گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی کارشناسان با نحوه مطالعه، تهیه و تدوین طرح های مدیریت مناطق چهارگانه در حال برگزاری است.

علیرضا محمدی با اشاره به تعیین زون بندی در این طرح ها، افزود: استفاده های مختلف از عرصه های منطقه در زو ن های تعیین و مشخص می شود.

وی عنوان کرد: با زون بندی منطقه که خروجی طرح مدیریت مناطق است، مدیریت و استفاده تفرج و گردشگری، آموزشی، پژوهشی و حفاظت از گونه های مختلف تسهیل خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ایلام دارای ۴ منطقه حفاظت شده، مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، کولگ و دینارکوه است که مجموع وسعت این مناطق۱۴۳ هزار هکتار و تحت مدیریت محیط زیست استان قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ این کارگاه آموزشی به مدت دو روز در سالن جلسات هتل زاگرس شهر ایلام در حال برگزاری است و در پایان گواهینامه معتبر آموزشی برای شرکت کنندگان صادر می شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان