پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |با همکاری بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه استان ایلام 22 زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت اربعین حسینی(ع) از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایلام رویداد؛در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان ایلام، دادستان ایلام و مدیرکل فنی و حرفه ای به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) 22 زندانی جرایم غیر عمد با کمک بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا کنون 90 زندانی نیازمند مالی از زندان های استان به آغوش خانواده های خود بازگشتند. وی افزود: از سال 1399 تا کنون 620 زندانی نیازمند مالی با کمک ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، خیرین، نهادهای حمایتی و ... از زندان آزاد شدند.

احسانی اذعان داشت: برای 30درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و 40درصد از زندانیان در حال یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای هستند. وی گفت: در سال گذشته 287 گواهی مهارت برای زندانیان صادر شده است که در زمان آزادی می توانند با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از مرکز امور خدمات اجتماعی، به کسب و کار مشغول شوند.

علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام نیز عنوان کرد: تلاش مراجع قضایی برای حل مشکلات زندانیان است و اصلاح زندانیان با تقویت فعالیت های بازپرورانه امکان پذیر است. این مقام قضایی خاطر نشان کرد: فعالیت های اصلاحی و تربیتی می بایست به بازگشت سالم زندانیان به جامعه منجر شود .

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان