پایگاه خبری ایلام رویداد

معاون استاندار ایلام:

تعاونی های روستایی نیاز استان را مد نظر قرار دهند

۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۲ چاپ

ایلام رویداد |معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: شاکله اصلی تعاونی های روستایی باید متناسب با نیاز استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلام رویدار؛ شهریار عباسی در دیدار با مدیرکل و کارکنان تعاون روستایی استان اظهار داشت: تعاونی ها نقش مهمی در تولید و ارتقا شاخص های اقتصادی استان در بخش کشاورزی دارند.
وی افزود: هدف تعاونی ها جمع آوری سرمایه کوچک برای تولیدی بزرگ بود و اکثر کشاورزان عضو تعاونی هستند به همین دلیل نیازمند برنامه محوری هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نیاز است مردم در جریان سود و زیان تعاونی ها قرار بگیرند و اطلاع رسانی لازم به عامه مردم شکل بگیرد.
عباسی اظهار داشت: شائبه هایی پیش می آید که نیازمند شفاف سازی و باید همه ساله وضعیت سود و زیان تعاونی بصورت شفاف اعلام شود.
وی، کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی تعاونی های زنبورداران، مرغداران و دامداران برشمرد و افزود: هرچند تسهیلات این بخش های کشاورزی امهال شده و ۶۴واحد مرغداری تسهیلات جدید دریافت می کنند با این وجود رایزنی برای اختصاص خط اعتباری جدیدی برای تعاونی های فعال نیز انجام گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تعاونی های که در استان دارای مجوز هستند، حدود ۴۰درصد غیر فعال بوده که نیازمند بررسی و حذف تعاونی های غیر فعال و جایگزینی تعاونی های فعال می باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در بحث تولید گندم استان ایلام در مقایسه با سالهای قبل رکورد زد و بیش از ۳۲۰هرار تن گندم برداشت شد.
عباسی با تقدیر از نقش ارزنده ای تعاون روستایی استان در جمع آوری و خرید گندم گفت: نیازمند تداوم فعالیت در راستای حمایت از کشاورزان هستیم.
وی تاکید کرد: با برند سازی و توسعه زیرساخت ها و بازارچه فروشگاه تعاون روستایی با عرضه مستقیم و ارگانیک محصولات تولیدی می توان از کشاورزان حمایت کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که تعاون روستایی در سال جاری نیز در بحث تامین میوه شب عید که با قیمت مناسب میوه با کیفیت تامین و عرضه شود، فعال‌تر ظاهر شود.
وی ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی با فعال سازی تعاونی ها به تکمیل زنجیره هایی تولید کمک می شود تا پازل تولید و عرضه به خوبی مدیریت شود.
وی از تعاون روستایی استان خواست تا در بحث احداث سردخانه، قطعه بندیی، بسته بندی مرغ در استان فعال‌تر ظاهر شود.
عباسی گفت: تسهیلات کشاورزی باید برنامه محور باشد تا از انحراف آنها جلوگیری شود.
وی به توسعه کشت کلزا در استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت استان برای توسعه کشت کلزا تا ۲۰هزار تن در سال است اما سال قبل پنج هزار تن تولید شد.
به گزارش خبرنگار ایلام رویداد، مدیرکل تعاون روستایی استان در این دیدار به تشریح عملکرد تعاون روستایی استان و فعالیت تعاونی های زیرمجموعه پرداخت.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان