پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد؛ 

عنوان پایتخت خادمین اباعبدالله(ع) برازنده مردم ایلام است

۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۳۲ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه عنوان پایتخت خادمین اباعبدالله(ع) برازنده مردم این استان است، گفت: مرز مهران در ایام اربعین انتخاب اول برای تردد زائران محسوب می شود.

به گزارش ایلام رویداد؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی  شامگاه پنج شنبه در برنامه دروازه آسمان سیمای مرکز ایلام اظهار داشت: اربعین بعنوان یک پدیده، دارای وجوه متعددی است که وجه تاریخی و گذشته آن و وجه تمدنی و چشم انداز آینده آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: خوشبختانه اربعین نگاه ها را در سراسر جهان به خود معطوف کرده و هرسال شاهد افزایش حجم زائران و حتی زائران غیر مسلمان از دیگر نقاط جهان در راهپیمایی اربعین هستیم.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ایلام خاطرنشان کرد: مهران دارای ویژگی های منحصر بفردی است، از جمله اینکه این مرز انتخاب اول برای تردد زائران محسوب می شود و در تمامی ایام سال مرز اصلی تردد زائرین است.

حجت الاسلام  نجفی ادامه داد: همچنین زائران در مناسبت های خاص از جمله نیمه شعبان، شب قدر، روز عرفه و.. مرز مهران را برای خروج انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: در نگاه تمدنی، نزدیکترین مرز به پایتخت مرکز حکومت امام زمان(عج) که شهر کوفه است،  مرز مهران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: دشمن همواره در تبلیغات خود بدنبال القاء این گزاره است که مردم کشورمان از مفاهیم دینی فاصله گرفته اند، اما آمارهای مراکز افکار سنجی حکایت از تمایل ۶۸ درصدی مردم به شرکت در این همایش بزرگ(اربعین) دارند و همین موضوع نشان دهنده دیدگاه واقعی مردم نسبت به اعتقادات دینی است.

وی با بیان اینکه مردمی سازی امور در اربعین برای سازمان تبلیغات اسلامی یکی از محور های اصلی است، افزود: در این راستا جلساتی با مجموعه های مردمی و اداری در مرکز استان و  کمیته فرهنگی اربعین با مجموعه های یاد شده در پنج شهرستان تشکیل و از این مجموعه ها خواسته شد علاوه بر پذیرایی و اسکان زائران در مباحث فرهنگی اربعین نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان