پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |رئیس پارک علم و فناوری با توجه به اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۱۴۶۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکتهای فناور و دانش بنیان مشغول به کار هستند گفت؛در این مدت شرکتها ۴۶۳ میلیارد تومان فروش و ۳۸۸ هزار دلار صادرات انجام داده اند.

به گزارش ایلام رویداد، رئیس پارک علم و فناوری ایلام صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب با بیان اینکه هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری تسهیل رشد برای کسب‌وکارها، کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: ماموریت ما کمک به شکوفایی سرمایه‌های انسانی و علمی است.

محمد رضا ولیزاده در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام در حال فعالیت هستند.

وی افزود:تعداد کل شرکتهای دانش بنیان۲۵ ،تعداد کل واحدهای فناور پذیرش شده ۱۱۸،اختراعات ملی ثبت شده ۱۱۱ ،تعداد محصولات دانش بنیان ۴۰ و تعداد کل محصولات فناورانه ۱۴۵ عدد می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمندسازی تشریح کرد: خدمات مشاوره‌ای مختلفی در حوزه های گوناگون، توسط مشاوران مجرب به واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر ارائه می‌شود.

به گفته دکتر ولیزاده فراهم آوردن امکان حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات پارک علم و فناوری است.

وی در ادامه اظهار کرد: رسالت پارک‌ها در کنار دانش‌بنیان بودن، تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی محصولات است طوری که در دانشگاه‌ها دانش تولید و در پارک‌ها این دانش به محصول تبدیل و تجاری‌سازی می‌شود، از این رو از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.

ولی زاده تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی پارک علم و فناوری جهت راه اندازی تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فناوری و نوآوری پارک ایلام که از سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود آغاز به کار شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان