پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیر جهادکشاورزی دهلران خبر داد؛

آغاز طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان دهلران

۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۱ چاپ

ایلام رویداد |مدیر جهاد کشاورزی دهلران از آغاز طرح جهش تولید دیمزارهای این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛جلال یوسفی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح برای سومین سال متوالی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) در شهرستان اجرا و نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح در شهرستان ۵۳۶۰ هکتار از اراضی دیم هدف گذاری شده که در دو بخش زرین آباد و میمه اجرا می شود.در  قالب این طرح کشت محصولاتی چون گندم،جو گلرنگ،نخود،عدس،گیاهان دارویی  و علوفه ای در نظر گرفته شده است.

مدیرحهادکشاورری دهلران گفت: برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوعات کاربردی همچون اصول تغذیه دیمزارها، نحوه استفاده از بذرمال، اصول خاکورزی حفاظتی و… انجام گرفته است.

یوسفی تاکید کرد: در رابطه با تأمین نهاده های مورد نیاز مشکل و محدودیتی وجود ندارد و علاوه بر کود اوره فسفات و پتاس، کود بذر مال نیز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، در رابطه با ادوات کشاورزی هم تسهیلاتی جهت خرید ادوات در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: هدف نهایی اجرای این طرح،تامین امنیت غذایی،ایجاد اشتغال، رسیدن به پایداری تولید در محصولات استراتژیک به خصوص در زمینه گندم، افزایش تنوع محصول در الگوی کشت دیمزارها و همچنین افزایش درآمد کشاورزان دیم کار می باشد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان