پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام؛

افزایش بودجه کانون پرورشی فکری ایلام به ۶۰ میلیارد ریال 

۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۲۰:۴۸ چاپ

ایلام رویداد| مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: بودجه کانون در سال جاری به ۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش ایلام رویداد؛فاطمه رستگار عصر امروز یک شنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: این اداره دارای ۱۸ مرکز ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک کتابخانه پستی است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان ایلام افزون بر ۷ هزار عضو، ۳۵ مربی است و امانت کتاب به اعضا از مهم‌ترین فعالیت‌های این مراکز به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با بیان اینکه در دولت سیزدهم بودجه‌های عمرانی خوبی به کانون پرورش فکری کودکان ایلام تخصیص داده شد، افزود: با تزریق این اعتبارات فضاسازی خوبی در اکثر شهرستان‌ها صورت گرفته است.

رستگار بودجه کانون در سال ۱۳۹۹ را مبلغ ۶۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: این بودجه در سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ میلیون، سال ۱۴۰۱، ۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۶ میلیارد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به غیرفعال بودن مرکز نجوم ایلام بعد از ۱۲ سال گفت: تلاش می شود از محل اعتبارات استانی بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این مرکز تا پایان سال تکمیل و راه‌اندازی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با تأکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون با حضور اعضاء، مربیان و همکاری خانواده‌ها اجرایی می‌شود، گفت: همچنین همزمان با هفته ملی کودک ۸۰ عنوان برنامه شاخص در قالب ۴۵۰ فعالیت در مراکز کانون در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه آثار اعضا، نمایشگاه اوریگامی تولید اعضای کتابخانه‌های سیار روستایی، دیدار با خانواده‌های شهدای کودک (استان ایلام ۳۵۰ شهید کودک را تقدیم انقلاب کرده است) و تجلیل از اعضای موفق مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های هفته کودک در استان ایلام است.

رستگار با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال افزود: همچنین مراکز کانون در سه ماهه تابستان اقدام به برگزاری کارگاه‌های عمومی و نشست و کارگاه‌های تخصصی برای مربیان، اعضا و کارشناسان دینی و مذهبی می‌کند.

وی ایجاد امداد فرهنگی و کتابخانه سیار روستایی برای تمامی شهرستان‌ها را یکی از برنامه‌های مهم کانون که همواره در دستور کار قرار دارد خواند و گفت: با اجرایی کردن این برنامه همه مناطق روستایی و عشایری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ایلام تعداد کتاب‌های مراکز کانون استان را ۱۷۳ هزار ۶۸۷ جلد کتاب اعلام کرد و افزود: ۷ هزار و ۷۱۲ جلد کتاب نشر جدید در ۹۰ عنوان، سال جاری به تعداد کتب استان اضافه شد.

وی در پایان با اشاره به ۶ تا ۱۸ سال سن عضویت در مراکز کانون گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های کانون تداوم ارتباط با اعضای ارشد و مستعد کانون است که بعد از بیشتر از ۱۸ سال امکان عضویت آنها وجود ندارد، اما کانون ارتباط خود با این اعضای ارشد در بخش‌های مختلفی چون آزاد یا مکاتبه ادبی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان